Læringsmål - Økonomi, ledelse og bærekraft - Bachelorprogram - 3-årig, Gjøvik
MENY
Økonomi, ledelse og bærekraft
Bachelorprogram - 3-årig, Gjøvik
Økonomi, ledelse og bærekraft
– Læringsmål
Forventet læringsutbytte
Studiet har som mål å utdanne ledere med solid bakgrunn innenfor bærekraftige økonomiske og ledelsesmessige fag, og etter endt utdanning skal kandidatene inneha følgende:
Kunnskap
- Ha kunnskaper om og forståelse for økonomiske og ledelsesmessige teorier, også sett i lys av bærekraftsprinsipper, samt modeller, problemstillinger, prosesser, verktøy og metoder.
- Kjenne til forsknings- og utviklingsarbeid innenfor fagområdet økonomi og ledelse.
- Kandidaten skal selvstendig kunne oppdatere sin kunnskap, både gjennom litteratursøking og kontakt med fagmiljøer.
- Kandidaten skal ha kunnskap om fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet. Ha dybdeinnsikt og spesielt god kunnskap om en av profilene bærekraft og bioøkonomi eller strategi-gjennomføring.
Ferdigheter:
- Kunne anvende faglig kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger og treffe begrunnede valg.
- Være i stand til å arbeide selvstendig og anvende relevante teorier i praksis gjennom deltagelse i blant annet gruppearbeid og prosjektoppgaver.
- Kunne beherske relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer.
- Reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning.
Generell kompetanse:
- Kandidaten skal kunne lede funksjoner innenfor det økonomiske og administrative fagfeltet
- Kandidaten skal gjennom studiet opparbeide og bevisstgjøre seg reflekterte holdninger innen fagfeltet økonomi og ledelse.
- Kandidaten skal være bevisst miljømessige, etiske, bærekraftige og økonomiske konsekvenser i forhold til egne arbeidsoppgaver.
- Kandidaten skal kunne planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter som strekker seg over tid, alene og som deltaker i gruppe, og i tråd med etiske krav og retningslinjer.
- Kandidaten har et bevisst forhold til egne kunnskaper og ferdigheter, har respekt for andre fagområder og fagpersoner og kan bidra i tverrfaglig arbeid.
- Kandidaten skal kunne delta aktivt i økonomiske og ledelsesmessige diskusjoner og evne å dele sine kunnskaper og erfaringer med andre og bidra til utvikling av god praksis innen fagfeltet.
- Kandidaten skal kjenne til nytenkning og innovasjonsprosesser innen fagområdet.