Kva er ein norsk komponist?
Kva er ein norsk komponist?
Prosjektet "Kva er ein norsk komponist?" er eit prosjekt som er basert ved NTNU, og støtta finansielt av Norsk Komponistforening (NKF) og NTNU. Prosjektleiarane frå NTNU såg på kritikken som boka "Hundre års utakt" fekk, då den utkom i 2017, i høve Norsk komponistforenings 100-årsjubileum. Boka hadde som mål å “gi noen antydninger om omfanget av [...] virksomheten, samtidig som den synliggjør noen av de viktigste initiativene og vågestykkene”, og å “belyse [...] bredden og allsidigheten blant den relativt ukjente jubilantens medlemmer”. Boka skapte debatt i delar av norsk kulturliv, og i tekstar på nettstaden Ballade.no vart det stilt spørsmål ved kva forteljingar og menneske som fekk stå i fokus. Dette prosjektet er på mange måtar ei vidareføring av denne debatten, og har som mål å vise fram fleire ulike tankar og perspektiv på den "norske komponisten".
Tre komponistar om “den norske komponisten” og alt som høyrer med - Ein panelsamtale på Dokkhuset
Sidan oppstarten av “Kva er ein norsk komponist?” hausten 2021 har prosjektet vore innom fleire ulike tema og har gjeve både nyetablerte og godt etablerte komponistar plass til å fortelje om sine erfaringar. Det har mellom anna dreia seg om korleis det er å vere ein nyutdanna komponist, komponistutdanningane i Noreg, korleis nasjonalitet speler inn på musikken ein skriv, og korleis det er å vere ein komponist i Noreg i dag. Det dei har fortald oss har blitt formidla både gjennom tekstar og innspelte podcastepisodar, samt ein panelsamtale på Dokkuset som fann stad 2. april i år. Paneldeltakarane Ørjan Matre, Rebecka Ahvenniemi og Knut Anders Vestad bidrog til ein spennande samtale som tok opp viktige refleksjonar, og denne teksten er ei samanfatning av noko av det som vart sagt under panelsamtalen.
Av Solveig Rivenes Lone og Solveig Rønning
En samtale med Ellen Lindquist
Gjennom musikk kan vi forestille oss lokale fortellinger, nordiske landskap og kulturarv i det internasjonale verdensbildet. Vi pratet med Ellen Lindquist, komponist bak spellemannsnominerte «Rehnqvist og Lindquist» om dette, og om likestillingsarbeid, møte med andre kulturer og mer.
Av Kim Arvid Leon Tran og Solveig Rivenes Lone
"Det å gløyme sitt altfor påtrengande eg" - i samtale med Ståle Kleiberg.
Gjennom ein lang karriere som komponist er det ein ting som har vore kjerna av Ståle Kleibergs kompositoriske virke - eit ynskje om å seie noko om å vere eit menneske i verda og "å gløyme sitt altfor påtrengande eg", slik han sjølv seier det.
Av Anders Olai Neerland Kruse
Kombinasjonskomponisten!
Få lever utelukkende av kunsten. Resten av oss gjøgler med andre jobber og oppgaver for å kunne overleve som komponister. Hva er da forskjellen på å være amatør eller profesjonell komponist? Måles tittelen «komponist» etter jobben du gjør eller utdanningen og erfaringen du har? spør Birgit Djupedal.
I skjæringspunktet mellom improvisasjon og komposisjon: Ståle Storløkken om det å være norsk komponist.
Veien fra jazzutdanning ved NTNU til utsolgte konserter på Solsiden har bragt Ståle Storløkken innom det meste norsk musikkliv har å by på. Vi møtte han for å snakke om hva det vil si å være norsk komponist i 2021. Dette intervjuet ble gjort i forbindelse med vår omtale av forestillingen DRIV under Trondheim Kammermusikkfestival 2021, som Storløkken skrev musikken til. Omtalen av forestillingen kan leses i innlegget.
Av Sondre A. Yggeseth
Kven er ein norsk komponist? - ei tankerekke frå Ingrid Steinkopf
Kven er komponisten, og kven kan kalle seg for komponist? Musikar og komponist Ingrid Steinkopf reflekterer rundt desse spørsmåla i denne teksten, og ser på korleis dette relaterer til henne sjølv.
Av Ingrid Steinkopf
Konsertanmeldelse: Rå og sakral åpning av Trondheim Kammermusikkfestival 2021
Kamfest 2021 opna med ein konsert i Nidarosdomen med 400 publikumarar. Med eit variert program sette det tonen for resten av festivalen, og denne omtalen er den første teksten frå prosjektet om festivalen.
Av Anders Olai Neerland Kruse