Aktuelt fra Hjerneforskningsfondet

Aktuelle saker

Velkommen til styret i Hjerneforskningsfondet Birgit Skarstein!

- Birgit er kjent for en rekke imponerende internasjonale mesterskapstitler som paralympisk idrettsutøver i roing og langrenn. Hun har bred samfunnserfaring, bl.a. som medlem av en rekke styrer, råd og utvalg, bl.a. Oslo bystyre, Bioteknologirådet og styret for Sparebankstiftelsen DNB. Birgit er utdannet innen statsvitenskap ved Universitetet i Oslo.

Jan Morten Dyrstad, Styreleder Hjerneforskningsfondet

Birgit Skarstein. Bilde.
Birgit Skarstein.

Sparebank 1 SMN gir 50 millioner til Hjerneforskningsfondet!

- Sparebank 1 SMNs donasjon til Hjerneforskningsfondet er et veldig viktig bidrag! Først og fremst fordi fondet kan øke sine årlige tildelinger til forskningen ved Kavli-instituttet betydelig. Vi vet at pengene fra Hjerneforskningsfondet betyr mye fordi det er penger som ikke har noen som helst bindinger, utover at de skal brukes til hjerneforskning.

Donasjonen er et bidrag i tråd med Fred Kavlis visjon om å fremme vitenskap til nytte for menneskeheten ved å støtte grunnforskning og ved å styrke forbindelsen mellom vitenskap og samfunn. Det er utrolig viktig at en samfunnsaktør som Sparebank 1 SMN velger langsiktig støtte til grunnforskning på denne måten. Banken bidrar i høyeste grad til Fred Kavli visjon!

Donasjonen er også svært gledelig fordi den viser at det er mulig å bygge et betydelig fond for grunnforskning ved et verdensledende forskningsmiljø i Norge.

Jan Morten Dyrstad, Styreleder Hjerneforskningsfondet

Sparebank1 SMN gir 50 MNOK til Kavli-instituttet. Bilde.

Til topps mot Alzheimer 2023

Støtt forskningen i jakten på en kur for Alzheimer! Et veldedighetsprosjekt av Nils-Jarle Sætre for å skape åpenhet rundt Alzheimer og samle inn midler til forskningen på Kavli-instituttet. Sommeren 2023 heiet vi Nils-Jarle gjennom Lofoten og opp til Sørøya i Finnmark.

Han et sterkt ønske om å skape åpenhet om sykdommen og hjelpe de som er og blir ramma. Underveis på turene har han møtt mange mennesker, slått av en prat, delt tanker og historier, samt holdt flere sterke og rørende foredrag. Et fantastisk engasjement!

Han har også et konkret mål om å samle inn en million kroner til grunnforskningen ved Kavli-instituttet.

Sjekk ut tiltoppsmotalzheimer.no

Nils-Jarle Sætre. Bilde.
Nils-Jarle på en av sine lange turer.

Honnørkonsert 23.september 2023

- Eit møte med Nobelpris-vinnarane
- Hammereid kammerkor, Bergsøy blandakor, Runde blandakor, Sunnmøre Ferstivalkor

Les mer om arrangementet på nettsida til Sjøborg kulturhus.

Link til og bilde av plakaten for arrangementet hos Sjøborg Kulturhus

Kavli-instituttets årsrapport 2022

Forsidebilde av årsrapporten til Kavli-instituttet.

Logo Hjerneforskningsfondet for Kavli-instituttet.

STØTT HJERNEFORSKNINGEN

Vipps Hjerneforskningsfondet: 696680

QR-kode Vipps til Kavli-instituttet

Hjerneforskningsfondets bankkonto: 4202 17 13168