Om Institutt for psykisk helse
Om oss
Irene Aspli/NTNU
Institutt for psykisk helse bidrar til kunnskap og økt kompetanse for bedre behandling og psykisk helsearbeid.
Instituttets kjerneoppgaver er forskning, undervisning og formidling. Vår kunnskap, forskning og utdanning bidrar til økt forståelse og kunnskap om psykisk helse, psykiske lidelser, utviklingsforstyrrelser, ruslidelser, rehabilitering, habilitering og barnevern.
Utdanning
Instituttet tilbyr bachelorutdanning i vernepleie, masterutdanning i psykisk helse, vidareutdanninger i psykisk helsearbeid og barnevernsledelse. Vi tilbyr frittståande emner om psykisk helse på doktorgradsnivå (ph.d) og vidareutdanning for for ansatte i spesialiserte tjenester.
Forskning
Instituttet er organisert i tre fagenheter. Ved to enheter arbeides det med tjenestestøtte og RKBU/NAKU har særskilt finansiering. Instituttets forskningsgrupper er organisert på tvers i våre forskningsgrupper. Instituttet samarbeider tett med St. Olavs hospital, Helse Midt-Norge og Trondheim kommune, noe som legger godt til rette for klinisk forskning.
Ved instituttet er vi ca. 180 ansatte fordelt på 122 årsverk. Institutt for psykisk helse er et institutt ved Fakultet for medisin og helsevitenskap og Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU).
Fagenheter
Instituttet består av tre fagenheter og en administrativ gruppe
Kontakt oss
kontakt@iph.ntnu.no
Ansatte
Adresse
NTNU Institutt for psykisk helse
7491 Trondheim
Besøksadresse
Campus Øya, Olav Kyrres gate 9, Trondheim. Fred Kavli-bygget, 4. etasje.
Henvendelser om studier
Nye søkere
studier@iph.ntnu.no
Opptak og supplering
Student
Her finner du oss
Institutt for psykisk helse finner du på Campus Øya i Trondheim. Instituttet har lokaler i Fred Kavli-bygget, 4. etasje (del 1 og del 2) og RKBU i Klostergata 46.
Visjon og strategi
Kunnskap for bedre psykisk helse
Ledige stillinger
Instituttet i media
Eksperter ved NTNU
Våre eksperter hjelper media med kunnskap, analyser og kommentarer
Bilder
I NTNUs fototjeneste finnes bilder av noen ansatte ved instituttet