Ledelse, undervisning og læring – Forskning – Institutt for lærerutdanning
Forskning – Institutt for lærerutdanning
Ledelse, undervisning og læring
Ledelse for læring
Forskergruppen ser på hvordan ledelse på ulike nivåer i skolen bidrar til læring innenfor et konstruktivistisk læringsperspektiv.
Prosjektet er finansiert av Institutt for lærerutdanning.
Publikasjoner
- Postholm (2015). Methodologies in Cultural-Historical Activity Theory: The example of School-based Development. Educational research 57(1), 43-58.
- Engvik (2014). The importance of networks for newly qualified teachers in upper secondary education. Educational research 56(4), 452-471.
- Postholm (red.) (2014). Ledelse og læring i skolen. Oslo: Universitetsforlaget
- Postholm (red.) (2012). Læreres læring og ledelse av profesjonsutvikling. Trondheim: Akademika
Leder av forskningsprosjekt
Medlemmer av forskergruppe
-
Erlend Dehlin Professor & Merittert underviser
+4793409498 erlend.dehlin@ntnu.no Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse -
Carl Fredrik Dons dosent
73559833 +4790653620 carl.f.dons@ntnu.no Institutt for lærerutdanning -
Anne Berit Emstad Innovasjonsleder , Professor skoleledelse
73590473 +4798452633 anne.emstad@ntnu.no Institutt for lærerutdanning -
Gunnar Engvik Dosent
+4747052912 gunnar.engvik@ntnu.no Institutt for lærerutdanning -
Kjell Atle Halvorsen Alderspensjonist
73590563 +4791897063 kjell.halvorsen@ntnu.no Institutt for lærerutdanning -
Eirik J. Irgens Professor utdanningsledelse
+4797706950 eirik.j.irgens@ntnu.no -
Klara Elfrida Lillevik Rokkones Førstelektor/Emerita
73590472 klara.rokkones@ntnu.no Institutt for lærerutdanning