Yrke og profesjon – Forskning – Institutt for lærerutdanning
Yrke og profesjon
Yrke og profesjon er én av Institutt for lærerutdannings seks tematiske forskningssider. På denne siden finner du forskningsprosjekter og forskningsgrupper med tematikk knyttet til Yrke og profesjon.
Forskningsprosjekt
- Discourses of Academization and Professionalization in Higher Music Education (DAPHME)
- Digital Internationalisation in Vocational Education (DIVE)
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning
- Fra skole til jobb - Organisering og gjennomføring av yrkesfaglig utdanning
- Functional Writing in Primary School – The FUS Project
- Going Gradeless
- ICSE Academy
- Innhold og relevans i yrkesfaglærerutdanningen
- International Comparative Research on Vocational Education and Training
- International Cooperation in Vocational Education and Training (OPVET)
- Kvalitet i veiledning og vurdering for yrkesfaglærerutdanning
- Literature studies for new educational knowledge
- Lydrik(k)
- Noveller som inngang til de tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen
- Praksisforankrede norskfaglige masteroppgaver (PRANO)
- Privatisering i og av utdanning
- Promoting Inclusive Transition Mechanisms in European VET Systems (PINVET)
- Resonnering og bevis på barnetrinnet (ProPrimEd)
- SAMarbeidsmodell for STudenters Underveisvurdering i fagPraksis (SamStup)
- Scoping Review of Research in Vocational Education and Training from and on the Nordics (SCOP4NORDVET)
- Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering (SKUV)
- Verkstedet som læringsarena i skolen
Forskningsgrupper
- Begynneropplæring i KRLE
- Beredskap i skole og utdanning (BISU)
- Bærekraft på Tvers (BærT)
- Collaboration for Teacher Education (COTED)
- Digital Records Management Research Group (DIRMA)
- Educational Leadership (EDLEAD)
- Effekt av tiltak i lærerutdanningen (EFFTILT)
- Estetikk på tvers
- Forskning om rektorer i Norden
- Forskningsgruppe for teknologi og læring på utdanningsområdet (NTED-DIGIT)
- Historie, politikk og samfunnsutvikling (HIPOLS)
- Inequality, Welfare and Organization
- InFo-TED
- International Vocational Education and Training Research
- Kontekstualisering av pasientjournalen (KONPA)
- KuL-forsk: Kunst- og kulturfaglig livsmestring i utdanningen
- Lesson Design Study and Teaching Resources
- Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy
- Musikkpedagogikk i utvikling (MiU)
- Neo-rural youth, education and life world
- Nettverk for kulturskolerelatert forskning
- Profesjonsutvikling i lærerutdanningen (ProfILU)
- Professional Learning in Assessment Communities (PLAC)
- RE Research Group (REReG)
- Samarbeid på Tvers i YRKesfag (STYRK)
- Sammen for inkludering i en mangfoldig skole (Sammink)
- Samtaler i skole og utdanning
- Skole og Universitet i Forskning (SKUF)
- Skole- og utdanningshistorie
- SkoleEier, skoleleder og DEsentralisert Kompetanseutvikling (SEDEK)
- SkoleMonitor (SKOM)
- Spesialpedagogikk i skole og lærerutdanning (SiSLU)
- Studenters skriving
- Teacher and Educator Professionalism (TEDUPO)
- Utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet (UMU)