ALDES |
Adolescents' learning and development in education and sports |
Jan Arvid Haugan |
ARCLEN |
Association for Research on Children’s Literature in English in Norway |
Jade Dillon Craig |
Arts In-between Local/Global Research Group |
The becoming of arts, identities and phenomenons in the in-betweens of local/global knowledge systems, (educational) practices and ideas |
Sunniva Skjøstad Hovde |
Begynneropplæring i KRLE |
Begynneropplæring i KRLE |
Renate W. Banschbach Eggen |
BISU |
Beredskap i skole og utdanning |
Daniel Lyng |
Bodily learning |
The research group is interested in the body`s involvement in learning processes and through various projects challanges learning theory from the perspective of bodily learning |
Øyvind Bjerke |
BULKIS |
Forskningsgruppen har som mål å frembringe forskningsbasert kunnskap om barn og unges livskvalitet i skole og oppvekst |
Jan Frode Haugseth |
BærT |
Bærekraft på Tvers |
Vibeke Gilje Sanne |
Choreographic folding |
Choreographic folding |
Tone Pernille Østern |
CLEAR |
Children’s Literature Education And Research |
Jade Dillon
Alyssa Lowery
|
COTED |
Collaboration for Teacher Education |
Lise Vikan Sandvik |
Criticality and power in educational research |
Criticality and power in educational research |
Erlend Dehlin |
DACED |
Democracy and Citizenship in Education |
Eline Drury Løvlien |
Decolonial arts education research and practice |
Decolonial arts education research and practice |
|
DIRMA |
Digital Record Management Research Group |
Lars Christian Jenssen |
DiTePES |
Digital technology in physical education and sports |
Ove Østerlie |
EDLEAD |
Educational Leadership |
Anne Berit Emstad
Mari-Ana Jones
|
EduDEAF |
Undervisning av hørselshemmede elever |
Eli Raanes |
EFFTILT |
Effekt av tiltak i lærerutdanningen |
Bård Knutsen |
Estetikk på tvers |
Estetikk på tvers |
Sindre Dagsland |
Equity and Inclusion in Educational Organizations |
Equity and Inclusion in Educational Organizations |
Anna Cecilia Rapp |
FiO |
Forskning i oppvekstsektoren |
Elin Bø Morud |
Fleks |
Fleksibelt læringsmiljø |
Sigrid Slettebakk Berge |
For Future(s) of Dance education(s) |
For Future(s) of Dance education(s) – possibilities and challenges |
Victoria Husby |
FORN |
Forskning om rektorer i Norden |
Pia S. Hagerup |
Forskningsgruppe læremidler |
|
Karen Bauer |
Fysisk aktivitet, læring og motorikk |
Fysisk aktivitet, læring og motorikk |
Monika Haga |
GLOBED |
Globale forhold og internasjonale spørsmål i utdanning |
Knut Vesterdal |
GrammaKiKK |
Grammatisk kompetanse i kognisjon og klasserom |
Mari Nygård
|
HIPOLS |
Historie, politikk og samfunnsutvikling |
Roar Madsen |
How to do things with disability |
How to do things with disability |
Tone Pernille Østern |
IDRETT |
International Disability Research in Education and Teacher Training |
Katie Holland
Steven K. Holland
|
IMED |
Inclusive Mathematics Education and Democracy |
Sikunder Ali |
Inclusion in Arts, Physical Education and Sports |
Inclusion in Arts, Physical Education and Sports |
Vigdis Vedul-Kjelsås |
Indigenous topics in education |
Indigenous topics in education |
Helen Margaret Murray |
InEds |
Integrated Education Studies |
Armend Tahirsylaj |
Inequality, Welfare and Organization |
Inequality, Welfare and Organization |
Eli Smeplass |
InFo- TED |
International Forum for Teacher Educator Development |
Juliette Boks-Vlemmix
Kåre Hauge
|
International Vocational Education and Training Research |
International Vocational Education and Training Research |
Johannes Karl Schmees
Eli Smeplass
|
INUBU |
Innovativ Naturfag-Utdanning for Bærekraftig Utvikling |
Jardar Cyvin |
KiS |
Kunstutdanning i Samarbeid |
Bjørn-Terje Bandlien |
KONSPISK |
Konspirasjonstenkning, skole og ungdom |
Asbjørn Dyrendal |
KuL-forsk |
Kunst- og kulturfaglig livsmestring i utdanningen |
Anne-Lise Heide |
Kulturskole-grunnskole-samarbeid |
Kulturskole-grunnskole-samarbeid |
Bjørn-Terje Bandlien |
Kunnskapshistorisk forskningsgruppe |
Kunnskapshistorisk forskningsgruppe |
Magne Brekke Rabben |
L-LATER |
Language Learner and Teacher Research |
Mehmet Sercan Uztosun |
Learning relations |
Learning is a relational phenomenon. In this research group, we work to support this thesis theoretically as well as empirically. |
Thomas Dahl |
LIB |
Lek i barndommen |
Maria Øksnes |
Lesson design study & teaching resources |
Lesson design study & teaching resources |
Svein Arne Sikko |
LOM |
Litteratur og miljø |
Per Esben Svelstad |
Litteratur og samfunn |
Forskningsgruppe for litteratur og samfunn |
Tatjana Kielland Samoilow |
LPE |
Language Practices in Education |
Svenja Hammer |
Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy |
Læring og undervisning av matematikk med digitale verktøy |
Øistein Gjøvik |
Matematisk kognisjon og literacy |
Matematisk kognisjon og literacy |
Trygve Solstad |
MCC-WR |
Group for Motivational, Cognitive, and Contextual Writing Research |
Gustaf B. U. Skar |
MIDDAK |
Middelalderdidaktikk |
Peter Sigurdson Lunga |
MULTI |
Multimodal Interaction and Tactile Sign Language Research Group |
Eli Raanes |
Multilingualism and intercultural education |
Multilingualism and intercultural education: On the path between home, school and university |
Eivind Nessa Torgersen |
MUSEAL |
Museet som alternativ læringsarena |
Guro Jørgensen
Ingvild Hagen Kjørholt
|
MusTed |
Musikkteknologi i didaktisk praksis |
Øyvind Johan Eiksund |
Naturfaglig literacy i skole og lærerutdanning |
Naturfaglig literacy i skole og lærerutdanning |
Ragnhild Lyngved Staberg |
Neo-rural youth, education and life world |
Neo-rural youth, education and life world |
Anna Cecilia Rapp |
Nevrodidaktikk |
Forskningsgruppe for nevrovitenskap i utdanningen |
Pål Kvello |
NNKF |
Nettverk for kulturskolerelatert forskning |
Elin Angelo |
NoDi |
Norskfaglig digitaldidaktikk |
Elin Strømman |
North American Studies at NTNU |
North American Studies at NTNU |
Eir-Anne Edgar |
NTED-DIGIT |
Forskningsgruppe for teknologi og læring på utdanningsområdet |
Inger Langseth, Mari-Ann Letnes, Fredrik Mørk Røkenes |
NTNU RE Research Group |
An internationally oriented research group focused on exploring practice and policy in religious education (RE) |
Oddrun Marie Hovde Bråten |
Overganger i Skole og Utdanning |
Overganger i Skole og Utdanning - Educational Transitions |
Gro Marte Strand |
PLAC |
Professional Learning in Assessment Communities |
Lise Vikan Sandvik |
PRIS |
Praksis i Sør |
Jørgen Klein
Ann Sylvi Larsen
|
ProfILU |
Profesjonsutvikling i lærerutdanningen |
Anne B. Lund |
Programmering og undervisning |
Programmering og undervisning |
Torunn Smevik |
REALFAG |
REALFAG er gruppen for disiplinfaglig forskning i realfag |
Rodrigo De Miguel |
Sammink |
Sammen for inkludering i en mangfoldig skole |
Marit Uthus |
ScienceHumanities |
We apply perspectives from the humanities and the social sciences to the study of natural science (including science in school) as a discipline and cultural practice, past and present. |
Annette Lykknes |
SEDEK |
SkoleEier, skoleleder og DEsentralisert Kompetanseutvikling |
Bodil Svendsen
|
SEG |
Sustainability, Education and, Geography |
Jørund Aasetre |
Shakespeare i utdanning |
Shakespeare i utdanning |
Delilah Bermudez Brataas |
SiSLU |
Forskningsgruppen skal frambringe forskningsbasert kunnskap innenfor det spesialpedagogiske feltet |
Sigrid Slettebakk Berge |
Skole- og utdanningshistorie |
Forskningsgruppen skal utforske den kollektive erfaringen slik den kommer til uttrykk i skole- og utdanningshistorie. |
Jakob Maliks |
SKOM |
SkoleMonitor |
Reidun Heggem |
SKRIN |
Skriving i norskfaget |
Trygve Kvithyld |
SKUF |
Skole og Universitet i Forskning |
Lise Vikan Sandvik |
SKUP |
Skoleeierskap og utdanningspolitikk |
Pia S. Hagerup |
Språklig mangfold i skole og samfunn |
Språklig mangfold i skole og samfunn |
Irmelin Kjelaas |
Studenters skriving |
Studenters skriving |
Ingunn Ofte |
STYRK |
Samarbeid på Tvers av YRKesfag |
Britt Karin Støen Utvær |
TEDUPO |
Teacher and Educator Professionalism |
Abdulghani Muthanna |
TEQUILA |
European network focused on research-based teacher education who focuses on these challanges: quality, integration and learning |
Peter Gray |
TransLit |
Sustainable Ethics, Affects, and Pedagogies |
Libe Garcia Zarranz |
TULL |
Trivsel, utforsking, lek og læring |
Maria Øksnes |
UMU |
Utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet |
Monika Merket
Mette Nygård
|
Undervisningspraksiser i matematikklærerutdanning |
Utvikling av- og forskning på undervisningstilnærminger og praksiser i matematikklærerutdanning. |
Anita Valenta |
USPiTE |
University Schools and Partnership in Teacher Education |
Anne Berit Emstad |
UPPscience |
Strategic partnership for vocational schools that focuses on using profiling and publishing for the upping of scientific approaces |
Peter Gray |
Water Competence |
Water Competence |
Egil Galaaen Gjølme |