AELPP: Attitudes and Experiences toward Language Policies and Practices at NTNU |
Karina Rose Mahan |
|
AIducate: Artificial Intelligence for Teaching and Learning |
Karina R. Mahan |
NTNU (EXCITED) |
(Andre)språk på yrkesfag |
Irmelin Kjelaas |
Internt |
Autonomous motivation in physical education among younger children |
Monika Haga |
Internt |
Barndom, oppvekst, skole og ulikhet i Norden |
Anna Cecilia Rapp |
|
CriThiSE: Critical Thinking in Sustainability Education |
Ragnhild Lyngved Staberg |
|
DAPHME: Discourses of Academization and Professionalization in Higher Music Education |
Eva Georgii-Hemming |
Riksbankens Jubileumsfond |
DEMOKOMP: Ungdoms demokratiske kompetanse |
Oddveig Storstad |
Kunnskapsdepartementet |
Demokrati- og medborgerskapsopplæring for nyankomne ungdommer i grunnskole for voksne |
Sanna Ø. Brattland |
Internt |
Den flyktningekompetente lærer |
Tone Brendløkken |
|
DiCoTe: Forskning på digital kompetanse i barnehagen |
Camilla Normann Justnes |
Universitetet i Stavanger |
DigSkole: Trøndelag sørvest og NTNU |
Mari-Ann Letnes |
|
DiTePETE: Digital Technology in Physical Education Teacher Education in a post COVID19 era |
Ove Østerlie |
NTNU KOMPiS |
eBLINK: engelske Bildebøker for Lærere i Norske Klasserom |
Jade Dillon
Alyssa Lowery
|
|
Elevene sine stemmer om inkludering i skole |
Fenna Verkerk |
Noregs forskingsråd |
En multifaktoriell og økologisk tilnærming til å forstå vurdering, karaktersetting og måloppnåelse i kroppsøvingsfaget |
Ruben Vist Hagen |
Internt |
Engasjement og verdsetting blant unge |
Jan Frode Haugseth |
Internt og UC Berkeley |
ENSITE: Environmental Socio-Scientific Issues in Initial Teacher Education |
Ragnhild L. Staberg |
|
Fadderpraksiser i barneskolen |
Markus Leithe-Lajord |
Internt |
Fantasien sin eksistens-pedagogiske grammatikk |
Jacob Noer |
VIA University College |
Feedback between police employees in workplace learning programs |
Olav Dahl |
Politihøgskolen og Brann- og redningsskolen |
Fra praksis tilbake til praksis |
Elin Bø Morud |
|
Fra skole til jobb |
Anna Cecilia Rapp |
Internt |
Going Gradeless |
Henning Fjørtoft |
Noregs forskingsråd |
Green Transition Social Impact |
Pariman Boostani |
HEU Green deal / ACCTING |
Helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanning |
Stine H. Bang Svendsen |
Helsedirektoratet |
ICCS: International Civic and Citizenship Education Study |
Oddveig Storstad |
Utdanningsdirektoratet |
ICSE Academy: a lighthouse for STEM teacher education and training in Europe |
Hilde Ervik |
Erasmus + |
Implementering av kompetanse om tilpasset fysisk aktivitet/kroppsøving for elever med funksjonsnedsettelser |
Vigdis Vedul-Kjelsås |
Internt |
INCLUSCHOOL |
Marit Uthus |
Noregs forskingsråd |
Inquiry-based learning |
Gresa Pozhegu Ermeni |
Internt |
Innhold og relevans i yrkesfaglærerutdanningen |
Lene Hylander |
|
International Comparative Research on Vocational Education and Training |
Eli Smeplass |
|
Investigating the teacher identity (re)construction of pre-service teachers throughout their practicum |
Burcu Aydin |
Internt |
KiDiCoti: Kids’ digital lives in coronavirus times: risk or opportunity? |
Mari-Ann Letnes |
|
Kvalitet i veiledning og vurdering for yrkesfaglærerutdanning |
Eli Smeplass |
|
LeadDig: Leadership and Learning for the Development of Teachers' Professional Digital Competence |
May Britt Postholm |
Noregs forskingsråd |
Lek og læring - barns erfaringer med lek og læring i første klasse (6 åringer) |
Gunilla Eide Isaksen |
Internt |
Literature studies for new educational knowledge |
Eli Smeplass |
|
Lydrik(k) |
Sindre Dagsland |
|
Læreres kunnskap og bevissthet om fonologisk bevissthet i den første lese- og skriveopplæringa |
Cecilie Slinning Knudsen |
Internt |
Lærerutdanning i endring |
Eli Smeplass |
|
MAM: Mestre ambisiøs matematikkundervisning |
Kjersti Wæge |
|
Meningsfull kroppsøving i konteksten av utendørs svømming i ungdomsskolen |
Ingrid Elnan |
Internt |
Miljøet som pedagog |
Øyvind Bjerke |
Internt |
MOST: Meaningful Open Schooling Connects Schools To Communities |
Ragnhild Lyngved Staberg |
|
NORHED II: Enhancing the quality of science and mathematics education in Ethiopia and South Sudan |
Jørund Aasetre |
NORAD |
Norskfagleg skriving på mellomtrinnet |
Marte Helland Fiskvik |
Internt |
Noveller som inngang til de tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen |
Yvonne Albrigtsen |
|
PINVET: Promoting Inclusive Transition Mechanisms in European VET Systems |
Eli Smeplass |
|
Privatisering i og av utdanning |
Ingvil Bjordal |
|
Promoting Pupils’ Computational Thinking Skills and Mathematical Reasoning: A Design-Based Research |
Magnus Eggen |
Internt |
Representasjoner av fellesskap i læreverk for fremmed- og andrespråksundervisning |
Nico Daniel Schlösser |
Internt |
SamStup: SAMarbeidsmodell for STudenters Underveisvurdering i fagPraksis |
Floor Kamphorst |
Internt |
SCOP4NORDVET: Scoping Review of Research in Vocational Education and Training from and on the Nordics |
Johannes Karl Schmees |
|
Seksualitetsundervisning med hjerte og hode |
Espen Hoff |
Internt |
Skole- og barnekultur |
Elin Tronsaune Moen |
|
SKUV: Skolebasert kompetanseutvikling i vurdering |
Lise Vikan Sandvik |
|
STRA4INC |
Lise Kvande |
Erasmus+ |
Tilgjengelige kunstnerskap |
Lise Lien |
|
The AQUA-PE Study: The Developmental Journey Toward Aquatic Literacy in Children: A Longitudinal Study in a Physical Education Context |
Jon Sundan |
Internt |
UniKuP: Universitetskulturskoleprosjektet |
Elin Angelo |
Direktoratet for høgare utdanning og kompetanse (HK-dir) |
Utforsking av grunnskoleelevers perspektiver: Inkludering (eller ekskludering) i prosesser med ulike fagpersoner i skolens støttesystem |
Helene Wego |
Internt |
Utforsking av lekser sin posisjon i grunnskulen |
Elisabeth Rønningen |
Internt |
UVIS: Ung og voksen i Samfunnet |
Anna Cecilia Rapp |
Internt |
Verkstedet som læringsarena i skolen |
Harald Bentz Høgseth |
Internt |