Språk og mangfold – Forskning – Institutt for lærerutdanning
Språk og mangfold
Språk og mangfold er én av Institutt for lærerutdannings seks tematiske forskningssider. På denne siden finner du forskningsprosjekter og forskningsgrupper med tematikk knyttet til Språk og mangfold.
Forskningsprosjekt
- Acquisition of English in the multilingual classroom (AcEngMulCla)
- Den flyktningekompetente lærer
- Digital kanon i norskfaget
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning
- Functional Writing in Primary School – The FUS Project
- Lydrik(k)
- Noveller som inngang til de tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen
Forskningsgrupper
- Association for Research on Children’s Literature in English in Norway (ARCLEN)
- Begynneropplæring i KRLE
- Beredskap i skole og utdanning (BISU)
- Estetikk på tvers
- Forskningsgruppe for teknologi og læring på utdanningsområdet (NTED-DIGIT)
- Globale forhold og internasjonale spørsmål i utdanning (GLOBED)
- Grammatisk kompetanse i kognisjon og klasserom (GrammaKiKK)
- How to do things with disability
- Inclusive Mathematics Education and Democracy (IMED)
- Indigenous topics in education
- Language Learner and Teacher Research (L-LATER)
- Litteratur og samfunn
- Multilingualism and intercultural education: On the path between home, school and university
- Multimodal Interaction and Tactile Sign Language Research Group
- Naturfaglig literacy i skole og lærerutdanning
- Praksis i Sør (PRIS)
- RE Research Group (REReG)
- Samtaler i skole og utdanning
- ScienceHumanities
- Skriving i norskfaget
- Spesialpedagogikk i skole og lærerutdanning (SiSLU)
- Språklig mangfold i skole og samfunn
- Studenters skriving
- Sustainable Trans/national Literacies: Ethics, Affect, Pedagogy (TransLit)
- Teacher and Educator Professionalism (TEDUPO)
- Undervisning av hørselshemmede elever (EduDEAF)