Kultur og samfunn – Forskning – Institutt for lærerutdanning
Kultur og samfunn
Kultur og samfunn er én av Institutt for lærerutdannings seks tematiske forskningssider. På denne siden finner du forskningsprosjekter og forskningsgrupper med tematikk knyttet til Kultur og samfunn.
Forskningsprosjekt
- Acquisition of English in the multilingual classroom (AcEngMulCla)
- Critical Thinking in Sustainability Education (CriThiSE)
- Digital kanon i norskfaget
- Discourses of Academization and Professionalization in Higher Music Education (DAPHME)
- Engasjement og verdsetting blant unge
- ENSITE
- Fagleg literacy i skule og lærarutdanning
- Helhetlig seksualitetsundervisning i lærerutdanning
- International Civic and Citizenship Education Study 2022 (ICCS2022)
- International Comparative Research on Vocational Education and Training
- Kids’ digital lives in coronavirus times: risk or opportunity? (KiDiCoTi)
- Literature studies for new educational knowledge
- Lydrik(k)
- Meaningful Open Schooling Connects Schools To Communities (MOST)
- NORHED II: Enhancing the quality of science and mathematics education in Ethiopia and South Sudan
- Noveller som inngang til de tverrfaglige temaene i Fagfornyelsen
- Privatisering i og av utdanning
- Tilgjengelige kunstnerskap?
- Ungdoms demokratiske kompetanse (DEMOKOMP)
- Universitetskulturskole (UniKuP)
- Verkstedet som læringsarena i skolen
Forskningsgrupper
- Association for Research on Children’s Literature in English in Norway (ARCLEN)
- Barn og unges livskvalitet i skole og oppvekst (BULKIS)
- Begynneropplæring i KRLE
- Beredskap i skole og utdanning (BISU)
- Bodily Learning
- Bærekraft på Tvers (BærT)
- Choreographic folding
- Criticality and power in educational research
- Digital Records Management Research Group (DIRMA)
- Estetikk på tvers
- For Future(s) of Dance education(s) – possibilities and challenges
- Forskningsgruppe for teknologi og læring på utdanningsområdet (NTED-DIGIT)
- Forskning om rektorer i Norden
- Historie, politikk og samfunnsutvikling (HIPOLS)
- How to do things with disability
- Inclusive Mathematics Education and Democracy (IMED)
- International Disability Research in Education and Teacher Training (IDRETT)
- Globale forhold og internasjonale spørsmål i utdanning (GLOBED)
- Indigenous topics in education
- Inequality, Welfare and Organization
- Innovativ Naturfag-Utdanning for Bærekraftig Utvikling (INUBU)
- Konspirasjonstenkning, skole og ungdom (KONSPISK)
- KuL-forsk: Kunst- og kulturfaglig livsmestring i utdanningen
- Kunnskapshistorisk forskningsgruppe
- Litteratur og miljø (LOM)
- Middelalderdidaktikk (MIDDAK)
- Multilingualism and intercultural education: On the path between home, school and university
- Museet som alternativ læringsarena (MUSEAL)
- Musikkpedagogikk i utvikling (MiU)
- Nettverk for kulturskolerelatert forskning
- Norskfaglig digitaldidaktikk (NoDi)
- North American Studies
- Praksis i Sør (PRIS)
- Profesjonsutvikling i lærerutdanningen (ProfILU)
- RE Research Group (REReG)
- ScienceHumanities
- Shakespeare i utdanning (ShINE)
- SkoleMonitor (SKOM)
- Spesialpedagogikk i skole og lærerutdanning (SiSLU)
- Språklig mangfold i skole og samfunn
- Sustainability, Education and, Geography (SEG)
- Sustainable Trans/national Literacies: Ethics, Affect, Pedagogy (TransLit)
- Teacher and Educator Professionalism (TEDUPO)
- Undervisning av hørselshemmede elever (EduDEAF)
- Utdanningspolitikk, mangfold og ulikhet (UMU)