Avsluttede forskningsprosjekter

Avslutta forskningsprosjekt ved Institutt for lærarutdanning

Avslutta forskningsprosjekt

Forskingsprosjekt Beskrivelse Prosjektleiar Finansieringskjelde
200 milliarder og 1 Dybdelæring som distribuert flerfaglig praksis undersøkt i samarbeid mellom ungdomsskoler, lærerutdanning og kunstfelt Tone Pernille Østern  
AcEngMulCla: Acquisition of English in the multilingual classroom Acquisition of English in the multilingual classroom Eivind Nessa Torgersen Noregs forskingsråd
Apps in Math Spill- og applikasjonsutvikling innenfor matematikk Øistein Gjøvik  
Bedre skolestart for alle – et innovasjonsprosjekt i Trondheim kommune Bedre skolestart for alle. Et innovasjonsprosjekt i Trondheim kommune Maria Øksnes NFR
Bygge hjerner Har utviklet et byggesett med elektriske nevroner. Pål Kvello  
Digital kanon i norskfaget Digital kanon i norskfaget Ruth Grüters  
DIVE Digital Internationalisation in Vocational Education Jon Sverre Hårberg Erasmus +
EE: Extramural English Extramural English, self-regulation, and goal self-concordance as predictors of second language achievement Mehmet Sercan Uztosun  
FaSMEd Raising Achivement through Formative Assessment in Science and Mathematics Education Svein Arne Sikko  
FIVIS Forskning på individuell vurdering Trond Buland  
FUS: Funksjonell skriving i de første skoleårene   Gustaf Skar Noregs forskingsråd
HeadsUP Heads Using Professional Learning Communities Anne Berit Emstad  
KONPA Kontekstualisering av pasientjournalen Svein Carstens  
LAB-Ted Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher education May Britt Postholm  
LaUDiM Språkbruk og språkutvikling i matematikk Vivi Nilssen  
Ledelse, undervisning og læring Ledelse, undervisning og læring May Britt Postholm  
LUp Lærerutdanning i universitetsskolene – i praksis Torunn Klemp  
MaTeK Enhancement of Research Excellence in Mathematics Teacher Knowledge Iveta Kohanova  
Normprosjektet Developing national standards for the assessment of writing – a tool for teaching and learning Synnøve Matre og Randi Solheim  
OPVET International Cooperation in Vocational Education and Training Agneta Knutas  
PRANO: Praksisforankrede norskfaglige masteroppgaver   Ann Sylvi Larsen Direktoratet for høgare utdanning og kompetanse (HK-dir)
PRIMAS Promoting Inquiry In Mathematics And Science Education Across Europe Birgit Pepin  
ProPrimEd Resonnering og bevis på barnetrinnet Anita Valenta NFR
SKU Skolebasert kompetanseutvikling for ungdomstrinnet May Britt Postholm  
Skyting for mestring Skytetrening for elever med konsentrasjonsvansker; Evaluering av et tiltak i skolen Ove Østerlie  
Smart læring Smart læring Inger Langseth  
SPACE ME Kunstfaglig inngang til læring Tone Pernille Østern  
STEMkey Teaching standard STEM topics with a key competence approach Annette Lykknes Erasmus +

Kontakt oss

Kontakt oss

Ph.d.- og forskingsadministrasjonen ved Institutt for lærarutdanning:

forskning-phd@ilu.ntnu.no