Kunstnerisk forskningslab
Kunstnarisk forskningslab

Dette er ei tverrfagleg erfaringsbasert gruppe for kunstbasert forsking og utviklingsarbeid, med utspring i forskarar frå Institutt for kunst- og medievitskap. Me fokuserer på korleis kunstnariske prosessar kan nyttast i forsking og kunstnarisk utviklingsarbeid innanfor drama og teater, film og visuell kunst.
I kunstnarisk forskningslab er me opptekne av korleis kunsten kan skapa ny kunnskap, innsikter og erkjenningar. Me er eit laboratorium der dei tverrfaglege medlemmene i gruppa utforskar og utvekslar erfaringar. Fokuset vårt er kunstnarisk praksis som studieobjekt, men der forskarane våre kan jobba med ulike metodiske inngangar i korleis forska med, i, gjennom og på kunsten. Forskingsmetodane kan vera praksisleidde, performative, så vel som kvalitative. Forskargruppa ønskjer å bidra til teoriutvikling, kunnskap om relevante metodar, og dessutan løfte fram etiske problemstilingar gjennom kritisk refleksjon.
Formålet i gruppa er mellom anna knytt til å utvikla eit godt fagleg miljø, og dessutan bidra til kunnskaps- utvikling og -utveksling for kunstbasert forsking innanfor våre fagområde. I dette ligg det også å bidra til at nyare kunstfaglege forskarar, stipendiatar og ph.d.-kandidatar i kunstnarisk utviklingsarbeid innan drama og teater, film og visuell kunst kan ta del i eit aktivt og utviklande forskingsmiljø.
Kunstnariske praksisar tolkar og skaper sosiale fellesskap, og speler ei viktig rolle i å fremja engasjement og samfunnsmedvit. Me har ein ambisjon om at den kunstnariske utforskinga i forskargruppa og kunnskapsproduksjon blir integrert på ulike måtar i samfunnet. Forskargruppa ønskjer å plassera kunsten i ein tverrfagleg, sosial og internasjonal forskingskontekst på høgt nivå. Me vil bidra til å fremja kunnskap om kunst som både ei unik og sjølvstendig form for samhandling og som ei stor kraft i menneskelivet og samfunnet.
Aktivitet
«Fra Dostojeskij til dagens ungdom» - å skape dramatikk om mental helse
I et nyskapende kunstnerisk utviklingsarbeid utforsker førsteamanuensis Lene Helland Rønningen (NTNU, drama og teater) sammen med et team av kunstnere hvordan ungdoms stemmer kan spille en aktiv rolle i utviklingen av ny dramatikk. På arrangementet vil det bli en presentasjon av arbeidsmetodikken, samt en arbeidsvisning av rykende fersk scenetekst av Marte Huke. Det vil også bli en panelsamtale der ulike eksperter deltar, bl.a professor i litteratur Lars Fodstad, draamturg ved Trøndelag Teater Kristoffer Spender og førsteamanuensis i klinisk samfunnspsykologi Charlotte Fiskum.
Tid: 19. mars kl. 15:00 -17:00
Sted: Black Box
"Hva kan gjøres?": Performativ forskning og undervisning i en ny æra av 'posts'.
Hva vil det si å forske og undervise i vår tid med 'posts' (post-pandemi, post-kvantitativ, post-kvalitativ, post-sannhet, post-kolonialitet)? Denne presentasjonen er en redegjørelse for det konseptuelle arbeidet som begynte for tjue år siden ved Queensland University of Technology (QUT) for å identifisere betingelsene og dynamikken i et forskningsparadigme som ville være gunstig for kunstnere og kreative utøvere generelt. Det begynte med å identifisere hva 'forskningsindustrien' krevde for at en undersøkelse skulle kalles 'forskning' og være kvalifisert til å få tilgang til landets forskningsinfrastruktur. Under denne reisen ble praksisledet forskning identifisert som en hovedmetodologi for kreative kunstnere, og tilhørte sitt eget særegne forskningsparadigme, kalt Performativ forskning. Presentasjonen vil avsluttes med en diskusjon om autoriteten til 'forskningsfunn' i vår post-sannhetstid.
Tid: 10. mars kl. 10:15
Sted: Black Box