Arbeidsform og vurdering - Digitalisering og ledelse i skolen - Videreutdanning
Arbeidsform og vurdering
Arbeidsform og vurdering
Arbeidsform og vurdering
I løpet av studiet arbeider studentene med skriftlige arbeidskrav som etter hvert munner ut i en eksamenstekst. Arbeidskravene skrives individuelt, og studentene gir respons på hverandres tekster i responsgrupper på tre. Dersom det er ønskelig og praktisk mulig kan studenter i samme responsgruppe samskrive deler av arbeidskravene.
Intensjonen med skriving i studiet er å bidra til økt innsikt i fagfeltet digitalisering og ledelse gjennom å diskutere praktiske utfordringer i lys av teoretiske perspektiver.
Skriveprosessen inngår i eksamensarbeidet som utgjør grunnlaget for karakterfastsettelse. Eksamensarbeidet består av en fagtekst sentrert om ledelse av skolens arbeid med å utnytte digitaliseringens muligheter for å øke kvaliteten på elevenes læring (ca. 5000 ord). Teksten knyttes til et utviklingsarbeid (endringsprosess) ved egen skole. I teksten skal studenten analysere utvalgt datamateriale som drøftes ved hjelp at teorier om læring i digitale omgivelser, lærernes profesjonsfaglige digitale kompetanse, samt teori om organisasjon og ledelse i studiet.