Studentarbeidsplasser
Studentarbeidsplasser for masterstudenter ved IBM
Studentarbeidsplasser for masterstudenter ved IBM
Oppdatering for studentarbeidsplasser for masterstudenter ved IBM
Fra høsten 2024 innføres "free seating". Femteklassinger får tildelt rom basert på deres valg av hovedprofil, mens fjerdeklassinger får tilgang til en egen lesesal i første etasje.
Reglement for studentarbeidsplasser for masterstudenter på IBM
1. Hva reglementet omfatter og hvem det gjelder for
Dette reglementet gjelder studentarbeidsplasser for mastergradsstudenter, dvs. studenter på 2- årige masterprogram eller studenter i sitt 4. eller 5. studieår på 5-årige masterprogram, ved Institutt for bygg- og miljøteknikk (IBM).
Studentarbeidsplassene er kun for studenter som skal levere masteroppgave sin ved IBM. Hvis du skal levere din oppgave og/eller har hovedveileder ved andre institutt kan du ikke ha studentarbeidsplass ved IBM.
2. Bruk av studentarbeidsplass
Studentarbeidsplassene skal kun brukes til faglig aktivitet, og det skal være arbeidsro på studentarbeidsplassene. Både faglig samarbeid og sosialt samvær må foregå utenfor arbeidsrommene.
PC, mobil og annet digitalt utstyr skal ha lyden avslått.
Arbeidsplassen og lokalet skal holdes ryddig. Bordplaten skal være fri for bøker, papir og annet når plassen ikke brukes, slik at den kan benyttes av andre når den står ledig (dette gjelder ikke spesielt tilrettelagte plasser for studenter med funksjonsnedsettelser der bruk av spesialutstyr gjør det upraktisk at andre bruker plassen).
Det er ikke tillatt å ha kaffetraktere, vannkokere, kjøleskap, varmeovner eller annet elektronisk utstyr som kan utgjøre brannfare på arbeidsrommene. Elektronisk kjøkkenutstyr er kun tillatt i felles kjøkkenarealer, og må være tilkoblet tidsur. Utstyr som oppdages og ikke er i henhold til disse reglene blir beslaglagt og kastet.
Det er ikke tillatt å ha egne møbler på arbeidsrommene pga. regler om brannvern og rømningsveger. Slike gjenstander blir beslaglagt og kastet.
Det er ikke tillatt med noen form for bruk av rusmidler (som alkohol eller narkotika) på arbeidsrommene. Bruk eller oppbevaring av slikt kan bli anmeldt til politiet.
Det er ikke tillatt å henge opp ting på vegger, vinduer eller dør siden dette gir synlige skader i overflatene.
3. Ansvar, klager og sanksjoner
NTNU og/eller IBM har ikke ansvar for personlige gjenstander som etterlates på studentarbeidsplassene. Vi anbefaler alle studenter å ta med verdigjenstander når dere forlater arbeidsrommet.
Studenter som ønsker å klage på forhold ved lesesalen må ta kontakt skriftlig med instituttet.
Studenter som bryter reglementet kan tildeles én advarsel av instituttet. Ved nye brudd på reglementet mister man tilgangen til studentarbeidsplassen.
4. Branninstruks
Alle brukerne av NTNUs arealer, herunder også studentarbeidsplasser, plikter å sette seg inn i NTNUs branninnstruks.