Unge jenter er ikkje datasinker
Jenter er ikkje datasinker. Det viser ei ny undersøking som
gjev indikasjonar om stort rekrutteringspotensiale blant jenter til datafag
ved NTNU.
Jenter i ungdomsskulen brukar data nesten like mykje som gutane på
same aldersteg. Gutar brukar mykje meir tid på spel, CD-rom og programmering
samanlikna med jenter. Jenter brukar nesten like mykje tid som gutar på
internett og skulearbeid. Det viser ei undersøking om ungdom sin
bruk av ulike læremidler, der også bruken av IKT heime og på
skulen inngår.
- Både gutar og jenter er kunnskaps- og undringsretta i sin bruk
av PC. Gutar brukar i tillegg datamaskina i større grad som eit
underhaldningsverktøy, seier fyrsteamanuensis Berit Skog ved Institutt
for sosiologi og statsvitskap ved NTNU, som har leia undersøkinga.
PC til underhaldning
Undersøkinga er gjennomført på oppdrag frå
Nasjonalt læremiddelsenter og byggjer på ein spørjeundersøking
blant eit landsrepresentativt utval elevar i 9. klasse våren 1999.
2980 elevar frå 70 skular svara på spørjeskjema. Svarprosenten
var 85.
Undersøkinga viser at over 86 prosent av gutar i 9. klasse har
tilgang på datamaskin heime. Det tilsvarande talet for jentene er
82 prosent. Både gutar og jenter lærer seg bruken av internett
på eiga hand. Gutar tykkjer i større grad enn jenter at dei
meistrar internett godt, medan jenter ynskjer i større grad enn
gutar å læra meir om bruk av internett.
Populært med jenter og data
I den siste tida har me sett at utdanningsmønsteret for jenter
har endra seg. Etter at til dømes prosjektet Jenter og data vart
sett i gang i 1997 har talet på kvinnelege søkjarar til NTNU
med datateknikk og kommunikasjonsteknologi som fyrsteval auka med nesten
30 prosent. Også ved dei andre teknologilinjene ved NTNU har talet
på jenter auka
Berit Skog meiner materialet fangar opp denne endringa:
- Undersøkinga viser at jentene utgjer eit stort rekrutteringspotensiale
for datafaga til dømes ved NTNU. Jentene er interessert i IT og
ynkjer å læra meir, seier Skog.
Kristin S. Karlsen, leiar for Prosjekt Jenter og data ved NTNU, seier
resultata i undersøkinga er særs gledelege.
- Undersøkinga indikerer eit stort rekrutteringspotensiale til
det frie datastudiet på Lade der generell studiekompetanse er einaste
opptakskrav. Ved datateknikk-studiet på Gløshaugen er kravet
fordjuping i matte og fysikk frå vidaregåande. Det viser seg
at få jenter som går ut av 3. klasse på vidaregåande
skule har denne kompetansen. Problemet er altså ikkje manglande datainteresse
blant jenter, men heller manglande interesse for realfag generelt, seier
Karlsen.
NORALV PEDERSEN
|