NTNU
Retningslinje for
fakturering av
ekstraordinært arbeid
Utarbeidet av
Driftsavdelingen Nr AF13
Dato
27.4.11
Side 1 av 1
Godkjent av
Seksjonssjef
Driftsavd.
Erstatter
Ny
1. Formål
Sikre betaling for arbeid som utføres i Seksjon for drift og logistikk (D og L) utover de tjenester som
inngår i ordinær husleie
2. Omfang
Retningslinjen omfatter alle medarbeidere i D og L
3. Ansvar
Alle medarbeidere ved D og L er ansvarlige for at retningslinjen følges
Seksjonssjef (SE) og driftsleder (DL) er ansvarlige for at retningslinjen gjøres kjent for alle
medarbeidere ved D og L
4. Definisjoner og forkortelser
SE = Seksjonssjef
DL = Driftsleder
RL = Renholdsleder
BA = Bygningsansvarlig
DO = Driftsoperatør RH = Renholder
D og L = Seksjon for drift og logistikk
PTP = Park, transport og post
5. RETNINGSLINJE FOR FAKTURERING AV EKSTRAORDINÆRT ARBEID
•
Spesialarrangementer faktureres i sin helhet oppdragsgiver
•
Ved arbeid i tilknytning til drift og vedlikehold som bestilles utover ordinær
husleie dekker D og L de første 7 ½ timene i et prosjekt. Arbeid utover 7 ½
time belastes den som bestiller arbeidet.
BA
•
tar i mot bestilling/forespørsel om arbeidet
•
informerer den som bestiller arbeidet om fakturering og priser
•
noterer K-sted, kontaktperson og prosjektnr. ved intern handel hvis det finnes
•
noterer fakturaadresse, kontaktperson og prosjektnr. ved ekstern handel hvis det
finnes
DEN SOM UTFØRER JOBBEN
•
skriver timelister som sendes BA
BA
•
kvitterer på at arbeidet er utført og sender timelister til DL
DL
•
fyller ut skjema for intern handel/fakturering og attesterer
•
fører timer i PAGA for faste ansatte som utfører ekstraarbeidet
•
sender timelister til vikarene til Brit Fjærli
•
sender skjema for intern handel til oppdragsgiver for kvittering og attestering
-
DL følger opp at beløpet innbetales ved intern handel
•
sender fakturagrunnlag for ekstern handel til regnskap
-
DL mottar en kopi av faktura fra regnskap
-
regnskap følger opp at beløpet innbetales ved ekstern handel
6. DOKUMENTREFERANSE
Gjeldende ansvarsmatrise