4 av 4
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
03.02.2012
Referanse
2011/14716/HHH
Rolleavklaring
Vi sliter fortsatt med å se rollen til aktørene i PBO-laget noe som
er en forutsetning for å kunne gi gode bestillinger. Får dermed
trolig ikke nyttegjort oss den tiltenkte ressurs.
*Arealsituasjonen og lesesalsplasser
Vi går ut fra at dette gjelder undervisningsrom, ikke kontorer. Det er en vedvarende mangel på
undervisningsrom på Dragvoll. Rehabilitering på Dragvoll høsten 2011 førte til at mange rom ikke
kunne brukes til undervisning, noe som gjorde timeplanleggingen vanskelig. For ISH sin del førte
dette til en svært kronglete timeplan med mye flytting i løpet av dagen.
Det har også vært vanskelig å finne rom til aktiviteter som blir planlagt etter hvert, som ph.d.-kurs,
seminarer, møter osv. Vi savner bedre tilgang på flerbruksrom.
Situasjonen ser ut til å være bedret til vår 2012 og vi håper det fortsetter slik.
Når det gjelder leseplasser så har ikke instituttet leseplasser til alle som ønsker det, men studentene
er innstilt på å dele plasser dersom det er eneste mulighet. Det er fremdeles en utfordring å ha
lesesaler som studentene opplever som gode. Vi hadde også ønsket å kunne tilby flere plasser.
Instituttet har ca. 100 studenter på masternivå og hadde høsten 2011 ca. 30 leseplasser. Det er senere
redusert til 20 plasser.
**Internasjonalisering og samarbeidsavtaler
Instituttet har i 2011 undertegnet avtale om joint Ph.D. degree med Australian National University
(ANU). Ellers har instituttet et utstrakt internasjonalt samarbeid, men dette dreier seg i stor grad om
forskningssamarbeid. Vi har ingen formaliserte avtaler om studentutveksling, men vi har avholdt
PhD kurs i samarbeid med nordiske og internasjonale kollegaer/miljø både i helsevitenskap og
sosialt arbeid.
89