Page 50 - Untitled-6

Basic HTML Version

Kvalitetsdimensjo
ner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Utfordringer
Inntakskvalitet
God rekruttering til
internasjonale
masterprogram
Problem med å nå
ut til potensielle
norske søkere både
på BA og MA
(særlig BA)
Etablere bedre
rutiner for
rekruttering
Identifisere
målgrupper og finne
egne måter å
rekruttere på, f.eks.
gjennom sosiale
media.
Undervisnings-
kvalitet
Vår sterke
feltkurstradisjon
Kvaliteten varierer
fra emne til emne.
Bedre overførings-
verdien av referanse-
studentenes
rapporter gjennom
at faglærer
kommenterer
rapportene og gjør
dem tilgjengelig året
etter
De økonomiske
rammene begrenser
mulighetene til å øke
kvaliteten ut over
dagens nivå
Programkvalitet
Overgang fra
gammel til ny BA gir
en større fordypning
og identitet til
geografifaget.
Koordinerings-
problemer mellom
de ulike program,
der emner brukes
på tvers av mange
program. Særlig er
lektorstudiet
krevende i så måte
Dublere emner for å
bedre progresjonen i
enkelte
studieprogram.
De økonomiske
rammene begrenser
mulighetene til å øke
kvaliteten ut over
dagens nivå
Samfunnsrelevans
Faget er pr.
definisjon
samfunnsrelevant. Vi
mener at særlig
koblingen mellom
samfunn og natur er
en stor styrke.
Uutnyttet potensial
på miljø- og
klimarelatert
undervisning
Ytterligere miljø- og
klima relaterte
emner også på
masternivå.
Videreutvikle master
i entreprenørskap og
samfunn.
Krevende med
tverrfaglige emner
mellom natur- og
samfunngeorafer og
GIS-eksperter.
Resultatkvalitet
Tiltak gjennom flere
år har ført til bedre
mastergjennomstrøm
-ning.
Vi har fortsatt mer
å gå på i forhold til
gjennomstrømming
Enda bedre
oppføling av
studentene med økt
kapasitet.
For liten bemanning
på studiesiden.
Rammekvalitet
At vi kan tilby flere
masterprogrammer
herunder attraktive
internasjonale
programmer
Noe uforutsigbare
opptaksrammer.
BA-opptaket går
ned år for år.
Økte ressurser må til
for eksempel
statlige ekstramidler
til lektorstudiet.
De økonomiske
rammene begrenser
mulighetene til å øke
kvaliteten ut over
dagens nivå
Styringskvalitet
Endrede rutiner for
evaluering og
studentmedvirkning.
Utfordringer med å
unngå avvik.
Lukke
læringssløyfer bedre
Motivere staben i
kvalitetsarbeide.
44