Page 38 - Untitled-6

Basic HTML Version

2 av 4
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
29.11.2011
Referanse
2011/14716/PST
o
Internasjonalisering og samarbeidsavtaler
o
Arealsituasjonen og lesesalsplasser
Enhetenes meldinger for 2011 og forslag på tiltak
Fakultetet ønsker at enhetsleder eller nestleder, programrådsledere for tverrfaglige studieprogram,
kontorsjef eventuelt studiekonsulenter og alle relevante tillitsvalgte studenter (ITV) , deltar. Fra
fakultetet møter prodekanus og de ved studie- og forskningsseksjonen som har et spesielt ansvar
for enheten og kvalitetssikringsprosessen.
Studentenes bidrag til kvalitetssikring av studiene er sentralt. Enhetene må derfor inkludere ITVene
i arbeidet med meldingen. ITVene kan dersom de ønsker, sende egne meldinger til sitt institutt.
2. Melding om studiekvaliteten i 2011 – Analyse og tiltak
Instituttenes arbeid med kvalitetsmeldingen skal primært støtte systematikken i fagmiljøenes eget
kvalitetsarbeid. Meldingene vil samtidig danne grunnlag for dialogene i ”kvalitetssikringsrunden”,
fakultetets melding til NTNU og grunnlag for fakultetets arbeid med handlingsplaner i 2013.
Fakultetet ønsker at enhetenes meldinger skal være korte og konsise, de skal kunne sammenlignes
fra år til år og gjerne også bidra til letter sammenligning på tvers av enhetene. Fakultetet ber derfor
enhetene benytte de to skjema som følger vedlagt.
Skjema 1 - Oppsummert analyse av studiekvaliteten:
Med utgangspunkt i ”Statistisk årbok for
studievirksomheten ved SVT-fakultetet 2011”, annen statistikk og egne erfaringer, ber vi enhetene
vurdere studiekvaliteten og beskrive utfordringer og mulighetene som enhetene mener de står
ovenfor. Hvert institutt oversender ett skjema som oppsummerer instituttets analyse av
studiekvaliteten. Det er ikke nødvendig at alle cellene i tabellen fylles. Bare forhold som man
mener er svært viktig for status og analyse av studiekvaliteten bør synliggjøres i relevante
tabellceller. Enhetene kan også benytte fri tekst om det er ønskelig, men vi ber om at meldingen er
kort og kvalitetsdimensjonene i tabellen benyttes som overskrifter.
Skjema 2 - Prioriterte tiltak:
Med utgangspunkt i analysen bes enhetene prioritere inntil to tiltak de
selv ønsker å sette i gang for å forbedre studiekvaliteten. Videre bes enheten foreslå inntil to tiltak
de mener fakultetet eller sentraladministrasjonen bør sette i gang for å forbedre studiekvaliteten.
32