Page 179 - Untitled-6

Basic HTML Version

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
29.11.2011
Referanse
2011/14716/PST
Profesjonsstudiet i psykologi
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Inntakskvalitet
God
22,5 primærsøker
pr. søkerplass,
søkere hadde i snitt
6,2 i snitt
Systematisk rekruttering
mot vgs. med psykologi
som fagprogram
Tydelig for
hva profesj
hvilke arbe
arbeider m
Undervisningskvalitet
Studiet blander
teoretiske og
praktiske
ferdigheter
Programråd er
etablert for å
ivareta planlegging
av undervisning,
programkvalitet og
kvalitetssikring.
Godt utprøvd
undervisnings
opplegg
Kollokviene: de
som bruker
kollokviegruppene
trekker frem det
sosiale som
positivt. De bruker
gruppene til å
Det nye
profesjonsstudiet har
integrert teori og
praktiske ferdigheter fra
første semester.
Studenter ønsker selv
mer obligatorisk
oppmøte til slik
undervisning i
klinikkfagene.
Instituttet sender en
delegasjon ned til en
kongress angående
undervisning av
psykologi.
Kollokviegruppene vil
bli mer fulgt opp av
faglærer og
programrådslederne.
Overgangs
og gammel
over 6 år o
økt undervi
perioden, s
fag.