Page 162 - Untitled-6

Basic HTML Version

12
Analyse av studiekvaliteten: EVU – studier i regi av KOMPiS
Kvalitetsdimensjoner
Styrke
Svakhet/Avvik
Muligheter
Inntakskvalitet
Lav søking på noen studier, viser
seg at Udirs system har fungert
dårlig
Stort behov for
videreutdanning av
lærere i Norge
Undervisningskvalitet
Sterk fagkompetanse på PLU, godt
samarbeid med relevante fagmiljø.
Programkvalitet
Et stor arbeid er gjort for å bedre
studieplanene
Samfunnsrelevans
Stort behov for videreutdanning for
lærere.
Resultatkvalitet
Nesten ikke frafall blant studenter med
frikjøp.Svært lav strykprosent for alle
studiene. Gode karakterer, snitt på B
for de fleste emnene.
Rammekvalitet
Har hatt god tilgang på midler til
utvikling og insentiver
Styringskvalitet
Det har vært tett oppfølging av ledelsen
på SVT.
Et velfungerende AU og Råd for
KOMPiS