Page 152 - Untitled-6

Basic HTML Version

2
PLU har en kompleks organisering,
men klarer å gi et helhetlig faglig
tilbud som harmonerer med
rammeplaner.
Bestemmelser og normer praktiseres ulikt
fra fag til fag. (oppmøteregler,
godkjenning av arbeidskrav, informasjon
til studenter)
Bedre samspill og forståel
mellom de ulike gruppene
samhandler i PPU-utdann
eks mellom pedagogikk o
fagdidaktikk og mellom te
praksisopplæringen.
Enklere og mer felles syst
praksis for administrasjon
undervisning.
Integrering av påbyggingsstudiet og
lektorløpet
Lektorløpet bør bli eget
undervisningsløp
Programkvalitet og
samfunnsrelevans
Lærerutdanningen har et klart
samfunnsmandat gjennom nasjonal
rammeplan, lærerplaner og andre
nasjonale styringsdokumenter om
at vi skal utdanne godt kvalifiserte
lærere i skolen for framtiden
For liten grad av forskningsbasert
lærerutdanning; både i teoristudier og
praksisopplæring
Studentene gir tilbakemelding på at det er
for mange ulike arbeidskrav/obligatoriske
øvinger som tar for stort fokus
Kompetanseheving av bå
veiledere og lærerutdann
Profesjonsrettet forskning
strategiske forskningsmid
småforskmidler, Phd og
Større grad av legitimerin
med arbeidskrav/obligator
øvinger ovenfor studenten
Gjennomgang av innhold
rammer rundt FoU-prosje
Resultatkvalitet
Gode eksamensresultater. Få stryk
grunnet veiledning og godkjenning
av arbeid før studentene kan
melde seg opp. Tett oppfølging av
”For gode” karakterresultat i enkelte
emner?
Til dels mangel på felles kriterieforståelse,
Implementering av
kvalifikasjonsrammeverk
Kontinuering arbeid for å