Page 105 - Untitled-6

Basic HTML Version

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Dato
1.2.2012
Referanse
Programkvalitet
Klare kunnskaps- og ferdighetsmål i
forhold til kompetansekrav på alle
bachelorprogrammene i forhold til
krav for å kunne starte på
masterstudiene.
Uklare læringsmål i forhold til
yrkesrelevans av bachelorgrad for
de som ikke går videre på
masterstudiet.
Vi bør får bedre innsikt i h
kandidatene fra de ulike
bachelorprogrammene gj
etter avsluttet grad.
Samfunnsrelevans
Vi mangler datagrunnlag for å kunne
si noe sikkert om dette
Manglende kunnskap om hva
bachelorkandidatene gjør etter
avsluttet studium gir oss
utilstrekkelige kompetansemål i
forhold til yrkesrelevans av
bachelorgradene for de som ikke
går videre på masterstudiet
Vi bør får bedre innsikt i h
de kandidatene som forla
studiet etter bachelorgrad
er, og hvordan de utnytte
kompetansen fra
bachelorstudet.
Resultatkvalitet
Kunnskaps- og ferdighetsmålene for
våre bachelorprogram er godt
tilpasset kravene for å starte på
videre masterstudier.
Vi vet lite om hvordan de som
avslutter studiet etter endt
bachelorgrad for utnyttet sin
kompetanse fra studiene.
Mer helhetlig oversikt ove
hvor alle kandidatene en
etter studiet vil gi oss mer
informasjon om mer
generelle kompetansekra
Rammekvalitet
Ganske godt ustyrt med AV-utstyr i
noen av de store auditoriene, men
det er fortsatt for stor variasjon i
utstyrsparken.
Stor mangel på velegnede
undervisningsrom, og dårlig eller
manglende AV-utstyr i de fleste
undervisningsrommene.
Vi bør få flere og mer
spesialiserte
undervisningsrom. Bl.a.
bedre muligheter for å
undervise i datasaler
Styringskvalitet
Vi har utviklet et nytt system for
undervisningsregnskap som
forbedrer oversikten over
undervisningsbelastningen og den
helhetlige styringen av
bachelorprogrammene
Vi har fram til nå hatt manglende
innsikt i den enkeltes
undervisningsbyrde, og vi
registrerer en del misnøye med
stort undervisningspress
Bedre registreringer av d
enkeltes
undervisningsinnsats vil t
føre til jevnere fordeling a
undervisningen