Emne - Eksperter i team - Hydrogen i transport for en sikker og bærekraftig framtid - TPK4852
TPK4852 - Eksperter i team - Hydrogen i transport for en sikker og bærekraftig framtid
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Samlet karakter
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Skriftlig prosessrapport (gruppevis) | 50/100 | |||
Skriftlig prosjektrapport (gruppevis) | 50/100 |
Faglig innhold
Eksperter i team er et emne der studenter anvender sin akademiske kompetanse i tverrfaglig prosjektarbeid for å lære samarbeidsferdigheter de seinere vil ha bruk for i en arbeidssituasjon. Aktuelle saker fra teknologi og samfunn er basis for prosjektarbeidet.
Studentgruppene kan jobbe sammen med eksterne partnere. Studentgruppene må tilpasse prosjektet de har valgt, slik at det passer med den samlede kompetansen i gruppa og med landsbyens tema. Denne landsbyen fokusere på teknologiske og samfunnsmessige saker av bruk av hydrogen som drivstoff i transport. Hovedformålet med landsbyen er å identifisere nåværende begrensninger og foreslå relaterte løsninger.
Hva er teknologiene basert på hydrogen for transport? Er de effektive, sikre, energisk og økonomisk bærekraftige? Hva er de sosiale og miljømessige konsekvensene av disse nye teknologiene? Tverrfaglige allianser må skapes for å utnytte dyp kompetanse på mange områder og levere omfattende svar på disse spørsmålene. For mer informasjon om Eksperter i Team, se www.ntnu.no/eit og www.ntnu.no/eit/emnebeskrivelse
Læringsutbytte
Kunnskap:
Kandidaten skal
- kommunisere og samarbeide slik at det bidrar til omfattende, tverrfaglige løsninger;
- kjenne læring og arbeidsforhold under tverrfaglige prosjekt slik at de kan utnytte dette seinere i karrieren;
- ha innsikt i hvordan egen adferd og holdninger influerer gruppearbeid.
Ferdigheter:
Kandidaten skal kunne
- evaluere sitt eget samarbeid og, følgelig, forstå hvordan å kommunisere, planlegge, beslutte, løse problemer, håndtere uenighet og forholde seg til profesjonelle og personlige forskjeller;
- kunne opprettholde og forsterke initiativ som stimulerer samarbeid eller endrer adferd hvis nødvendig.
Generell kompetanse:
Kandidaten skal
- utvikle et konseptuelt rammeverk og være istand til å utnytte grunnleggende gruppeteori for å beskrive spesifikke samarbeidssituasjoner;
- utvikle nye perspektiver på sin akademiske kompetanse ved å formidle og anvende den
- kunne samarbeide med folk med annen fagkompetanse i et tverrfaglig prosjekt.
Læringsformer og aktiviteter
Aktiviteter passer til både engelsk og norsk.
Emnet undervises intensivt over hele dager i uke 2-4, og det er obligatorisk oppmøte.
Obligatoriske aktiviteter
- Oppmøte hver landsbydag
- Muntlig presentasjon
- Utarbeide samarbeidsavtale
Forkunnskapskrav
Tilsvarende fjerde år av MSc utdanning.
Kursmateriell
Vil bli opplyst ved kursstart.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Høyere grads nivå
Termin nr.: 1
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: Engelsk
Sted: Trondheim
- Samfunnsfag
- Teknologiske fag
- Økonomi
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Samlet karakter
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Vår ORD Skriftlig prosessrapport (gruppevis) 50/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater - Vår ORD Skriftlig prosjektrapport (gruppevis) 50/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"