Emne - Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling, fordypningsprosjekt - TIØ4562
TIØ4562 - Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling, fordypningsprosjekt
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Arbeider
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Arbeider | 100/100 |
Faglig innhold
Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling er en fordypning som fokuserer på problemstillinger knyttet til fagfeltene strategi, innovasjonsledelse, internasjonal markedsføring, styring og utvikling av globale verdikjeder, samt produktutvikling for å styrke bedrifters internasjonale konkurransekraft. Studentenes valg av fordypning og prosjektoppgave må godkjennes av instituttet semesteret før arbeidet starter. Liste over forslag til konkrete oppgaver distribueres i løpet av vårsemesteret. Enkelte prosjektforslag kan ha forutsetninger om nødvendige emner i 4. årstrinn.
Læringsutbytte
Emnets posisjon og funksjon i studiet: Emnet er et fordypningsemne i femte år av studieprogrammet MTIØT. Emnet er obligatorisk for studenter som følger hovedprofilen Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling (SFU). I særskilt grad bidrar emnet til å gi dybdekunnskap knyttet til "Strategy and business development" som angitt i punkt 4.5 i de detaljerte læringsmål for MTIØT. Emnet skal gi følgende kunnskaper: Studentene skal kunne analysere og løse problemstillinger knyttet til strategi og utvikling av bedrifters internasjonale forretningsaktiviteter. Det er forventet at studentene skal ha oversikt over relevant litteratur på området og kunne løse praktiske ledelsesutfordringer med en vitenskapelig og troverdig metode. Emnet skal gi studenter ferdigheter i å sette seg inn i litteratur samt anvende og utvikle kunnskap innen SFUs temaområder basert på eksisterende forskning. Andre viktige læringsmål: Studentene skal få trening i å diskutere og presentere teoretiske konsepter innen strategi og internasjonal forretningsutvikling.
Læringsformer og aktiviteter
Selvstendig prosjektarbeid med veiledning. Arbeidet skal presenteres i en skriftlig rapport som vurderes etter vitenskaplige kriterier. Studentene kan gjøre arbeidet alene eller i grupper på opp til tre.
Forkunnskapskrav
Fordypningen forutsetter TIØ4265 Strategisk ledelse samt TIØ4235 Industriell markedsføring og internasjonal handel. Studenter må i tillegg velge TIØ4567 Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling, FDE.
Kursmateriell
Avhengig av prosjekt.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
15.0 SP
Studienivå: Høyere grads nivå
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Teknologiske fag
Ansvarlig enhet
Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Arbeider
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
ORD
Arbeider
100/100
Innlevering
17.12.2024
INSPERA
23:59 -
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"