course-details-portlet

TIØ4567 - Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling, fordypningsemne

Om emnet

Vurderingsordning

Vurderingsordning: Arbeider
Karakter: Bokstavkarakterer

Vurdering Vekting Varighet Delkarakter Hjelpemidler
Arbeider 100/100

Faglig innhold

Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling er en fordypning som fokuserer på problemstillinger knyttet til fagfeltene strategi, internasjonal markedsføring, styring og utvikling av globale verdikjeder, samt innovasjon og produktutvikling for å styrke bedrifters internasjonale konkurransekraft. Innholdet kan variere fra år til år avhengig av studentenes valg av prosjekt for TIØ4562 Strategi og internasjonal forretningsutvikling FDP. Inkludert i dette kurset er også en innføring i forskningsmetode.

Læringsutbytte

Emnets posisjon og funksjon i studiet: Emnet er et fordypningsemne i femte år av studieprogrammet MTIØT. Emnet er obligatorisk for studenter som følger hovedprofilen Strategi, innovasjon og internasjonal forretningsutvikling (SFU). I særskilt grad bidrar emnet til å gi dybdekunnskap knyttet til "Strategy and business development" som angitt i punkt 4.5 i de detaljerte læringsmål for MTIØT. Emnet skal gi følgende kunnskaper: Det er forventet at studentene skal ha oversikt over relevant litteratur på området. Emnet skal gi studenter ferdigheter i å sette seg inn i litteratur samt anvende og utvikle kunnskap innen SFUs temaområder basert på eksisterende forskning. Andre viktige læringsmål: Studentene skal få trening i å diskutere og presentere teoretiske konsepter innen strategi og internasjonal forretningsutvikling samt forstå prosessene knyttet til vitenskapelig publisering.

Læringsformer og aktiviteter

Kurset er basert på at studentene velger noen relevante artikler og gjør en kritisk evaluering av disse. Utgangspunktet er at innholdet i faget med forelesninger, diskusjoner og tilbakemeldinger skal danne fundamentet for arbeidet med denne artikkelen.

Forkunnskapskrav

Fordypningen forutsetter TIØ4265 Strategisk ledelse og TIØ4235 Industriell markedsføring og internasjonal handel. Studenter må i tillegg velge TIØ4562 Strategi og internasjonal forretningsutvikling FDP.

Kursmateriell

Oppgis ved kursets start.

Flere sider om emnet

Ingen

Fakta om emnet

Versjon: 1
Studiepoeng:  7.5 SP
Studienivå: Høyere grads nivå

Undervisning

Termin nr.: 1
Undervises:  HØST 2024

Undervisningsspråk: Engelsk, Norsk

Sted: Trondheim

Fagområde(r)
  • Teknologiske fag
Kontaktinformasjon

Eksamensinfo

Vurderingsordning: Arbeider

Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
Høst ORD Arbeider 100/100

Innlevering
29.11.2024


23:59

Rom Bygning Antall kandidater
  • * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
Eksamensinfo

For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"

Mer om eksamen ved NTNU