Emne - Eksperter i team - Solenergi i Norden - TET4853
TET4853 - Eksperter i team - Solenergi i Norden
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Samlet karakter
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Skriftlig prosessrapport (gruppevis) | 50/100 | |||
Skriftlig prosjektrapport (gruppevis) | 50/100 |
Faglig innhold
For mer informasjon om Eksperter i Team, se www.ntnu.no/eit og www.ntnu.no/eit/emnebeskrivelse
Læringsutbytte
Kunnskaper
- Studenten har kunnskap om gruppeprosesser, og kjenner sentrale begreper og forutsetninger for godt gruppearbeid.
- Studenten kan ut fra erfaringer fra gruppa gjøre rede for forutsetninger for godt tverrfaglig gruppearbeid.
- Studenten har innsikt i hvordan egne og andres handlingsmønstre og væremåter påvirker samarbeid.
Ferdigheter
- Studenten kan anvende sin fagkompetanse i samarbeid med personer fra andre fagområder, og i fellesskap definere problemstillinger og å finne løsninger på dem.
- Studenten kan anvende grunnleggende gruppeteori og begreper for å beskrive egne konkrete samarbeidssituasjoner
- Studenten kan reflektere over sitt samarbeid, og analysere hvordan gruppa kommuniserer, planlegger, beslutter, løser oppgaver, håndterer uenigheter og forholder seg til faglige, sosiale og personlige utfordringer.
- Studenten kan gi konstruktive tilbakemeldinger til det enkelte gruppemedlem og til gruppa som helhet, og kan reflektere over tilbakemeldinger fra gruppa.
- Studenten kan iverksette tiltak (aksjoner) som stimulerer samarbeid, og kan bidra til endring av samhandlingsmønstre for å skape et mer produktivt, konstruktivt og sosialt gruppesamarbeid.
Generell kompetanse
- Studenten har utvidet sitt perspektiv på egen fagkunnskap, i møte med kompetanse fra andre fagområder, og kan bedre formidle og anvende sin fagkompetanse i samarbeid med studenter fra andre fagområder.
- Studenten kan samarbeide med personer fra andre fagområder, og kan bidra til å utnytte deres felles tverrfaglige kompetanse.
Læringsformer og aktiviteter
Obligatoriske aktiviteter
- Oppmøte hver landsbydag
- Muntlig presentasjon
- Utarbeide samarbeidsavtale
Obligatoriske aktiviteter
- Oppmøte hver landsbydag
- Muntlig presentasjon
- Utarbeide samarbeidsavtale
Mer om vurdering
Studentgruppas sluttarbeid (prosjektrapporten og prosessrapporten) blir vurdert i henhold til karakterskalaen A-F. Gruppa får én felles karakter. Prosjektrapporten teller 50 %, og prosessrapporten teller 50 % av den endelige karakteren. Ved karakteren «F» må hele emnet tas om igjen.
Kursmateriell
Følgende materiell gjøres tilgjengelig digitalt ved studiestart:
- Veiledning for studenter i Eksperter i team
- Nettkurs for studenter i Eksperter i team
- Anbefalt litteratur
- Refleksjonsbok for studenter i Eksperter i team
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Høyere grads nivå
Termin nr.: 1
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Teknologiske fag
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Samlet karakter
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Vår ORD Skriftlig prosessrapport (gruppevis) 50/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater - Vår ORD Skriftlig prosjektrapport (gruppevis) 50/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"