Emne - Masteroppgave i skoleutvikling og utdanningsledelse - SKOLE6909
SKOLE6909 - Masteroppgave i skoleutvikling og utdanningsledelse
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Masteroppgave
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Masteroppgave | 100/100 |
Faglig innhold
Dette emnet består i hovedsak av studentens arbeid med egen oppgave, enten individuelt eller sammen med én annen student, under veiledning fra NTNU. I tillegg er det to samlinger hvor det fokuseres på kvalitetskrav til et forskningsarbeid. Sammenhengen mellom problemstilling, forskningsspørsmål, teori, metode, samt presentasjon og drøfting av funn blir gjennomgått.
Læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten
- har spesialisert kunnskap om utforming av en masteroppgave
- har inngående kunnskap om å føre faglig resonnement med bruk av teori, forskning, metode og metodevalg og egne data og analyser
- har avansert kunnskap om kvalitetskrav til forskning, deriblant ivaretakelse av forskningsetiske retningslinjer og prinsipper
Ferdigheter
Kandidaten
- kan designe og gjennomføre et forskningsprosjekt som svarer med forskningsbasert kunnskap på problemstillinger og forskningsspørsmål
- kan formidle forskningsarbeidet til personer som ikke kjenner forskningsfeltet og forskningsmetoder som kandidaten har benyttet seg av
Læringsformer og aktiviteter
Individuelt arbeid eller arbeid to studenter sammen om å gjennomføre et forskningsprosjekt og skrive masteroppgaven, under veiledning. Det blir satt av 35 timer veiledning per student. Veileder oppnevnes av Institutt for lærerutdanning på bakgrunn av studentens prosjektbeskrivelse. Studenter og veileder setter sammen opp en plan for veiledning.
Samlinger består av forelesning, gruppearbeid, øvinger og plenumsdiskusjoner. Det blir avholdt en minikonferanse for studenter og veiledere med framlegg av arbeid eller tema fra arbeidet med masteravhandling, med fagfellekommentarer.
Obligatoriske aktiviteter
- Godkjent deltakelse på samling
Mer om vurdering
Eksamen i emnet består av masteroppgave. Masteroppgaven vurderes med bokstavkarakterer (A-F).
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Skoleutvikling og utdanningsledelse (MSKOLUT)
Forkunnskapskrav
Bestått 60 studiepoeng i Master i skoleutvikling og utdanningsledelse eller tilsvarende. Forkunnskapskravet må være innfridd for å kunne ta eksamen i emnet.Emnet krever opptak til Master i skoleutvikling og utdanningsledelse.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
30.0 SP
Studienivå: Videreutdanning høyere grad
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Termin nr.: 2
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Skoleutvikling
Ansvarlig enhet
Institutt for lærerutdanning
Administrativ enhet
Seksjon for utdanningskvalitet og læringsmiljø
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Masteroppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
UTS
Masteroppgave
100/100
Utlevering
07.11.2024Innlevering
14.11.2024
09:00
INSPERA
15:00 -
Rom Bygning Antall kandidater - Vår ORD Masteroppgave 100/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"