Emne - Trenerrollen, kultur og omdømme - RAD6012
RAD6012 - Trenerrollen, kultur og omdømme
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Semesteroppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Semesteroppgave | 100/100 |
Faglig innhold
Studentene skal utvikle sin praktiske og teoretiske forståelse for kulturutvikling og verdipasert ledelse. De skal tilegne seg:
- Teoretisk og praktisk forståelse for krav og ansvar i rollen som internasjonal topptrener
- Teoretisk og praktisk forståelse for hvordan man utvikler læringsorienterte kulturer basert på tydelige verdier
- Teoretisk og praktisk forståelse for hvordan man bygger gode team
- Teoretisk og praktisk forståelse for strategiarbeid i organisasjoner
- Teoretisk og praktisk forståelse for viktigheten av intern og ekstern kommunikasjon i kultur- og verdiarbeid
Det legges vekt på læring gjennom studentaktive læringsformer.
Læringsutbytte
Kunnskap:
- Etter fullført kurs har deltakeren kunnskap om:
- Krav og ansvar i rollen som internasjonal topptrener
- Hvordan man utvikler læringsorienterte kulturer basert på tydelige verdier
- Hvordan man bygger gode team
- Strategiarbeid i organisasjoner
- Viktigheten av intern og ekstern kommunikasjon i kultur- og verdiarbeid.
Ferdigheter:
- Arbeide med å utvikle læringsorienterte kulturer basert på tydelige verdier
- Arbeid med å bygge gode team
- Arbeide med strategiarbeid i organisasjoner
- Arbeid med intern og ekstern kommunikasjon i kultur- og verdiarbeid
Generell kompetanse:
- Forstå krav og ansvar i rollen som internasjonal topptrener
- Forstå hvordan man utvikler læringsorienterte kulturer basert på tydelige verdier
- Forstå hvordan man bygger gode team
- Forstå strategiarbeid i organisasjoner
- Forstå viktigheten av intern og ekstern kommunikasjon i kultur- og verdiarbeid
Læringsformer og aktiviteter
3 samlinger over 3 dager:
- Tirsdager kl. 12.00-19.00 (med unntak av første samling som begynner kl. 10.00),
- Onsdager kl. 09.00-19-00,
- Torsdager kl 09.00-12-00 (med unntak av første samling som slutter kl. 15.)
- Undervisningen på samlingene varierer mellom forelesninger, gruppearbeid/diskusjoner og selvrefleksjon. Undervisningen tar utgangspunkt i ulike praktiske caser og knytter relevant teori til disse. I tillegg vektlegges evne til refleksjon over egen utvikling og faglig modning.
- Veiledning av semesteroppgave.
- Læringssystemet Blackboard blir benyttet
Obligatoriske aktiviteter
- Øvingsoppgaver
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Rådgivning - videreutdanning (RADEVU)
Anbefalte forkunnskaper
I tillegg bør studenten ha:
- Sitt særforbunds høyeste trenerutdanning fra universitets-/ høyskolenivå eller kunne dokumentere tilsvarende realkompetanse
- Tilstrekkelig motivasjon og praktisk mulighet til å prioritere studiet
Forkunnskapskrav
Generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse
Kursmateriell
Opplyses ved studiestart
Studiepoengreduksjon
Emnekode | Reduksjon | Fra | Til |
---|---|---|---|
IDRSA6003 | 15.0 | HØST 2018 |
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
15.0 SP
Studienivå: Videreutdanning lavere grad
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Undervisningsspråk: -
Sted: Trondheim
- Idrettsvitenskap
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Administrativ enhet
Seksjon for utdanningskvalitet og læringsmiljø
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Semesteroppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Høst ORD Semesteroppgave 100/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"