Emne - Masteroppgave i spesialpedagogikk - PED6905
PED6905 - Masteroppgave i spesialpedagogikk
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Masteroppgave med justerende muntlig eksamen
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Masteroppgave med justerende muntlig eksamen | 100/100 |
Faglig innhold
Masteroppgaven består av en rapport fra et selvstendig forskningsarbeid som gjennomføres i siste del av masterstudiet. Rapporten skal ha et omfang på 18000-27000 ord, litteraturliste kommer i tillegg (Størrelse A4 eller B5, linjeavstand 1,15 Verdana, 10 pkt.).
For å gi en mest mulig realistisk og anvendbar læringssituasjon, skal masteroppgaven helst knyttes til reelle utfordringer i en aktuell virksomhet.
Læringsutbytte
Studenten skal vise evne til å gjennomføre et forskningsarbeid ut fra en oppsatt problemstilling, velge fruktbar teori som redskap for arbeidet, anvende egnet forskningsmetode og trekke holdbare konklusjoner.Etter å ha fullført en masteroppgave skal studenten ha opparbeidet evnen til å:- Gjennomføre et vitenskapelig prosjekt- Tenke prinsipielt og logisk- Arbeide selvstendig- Gjennomføre større prosjektarbeider innenfor gitte tidsrammer
Læringsformer og aktiviteter
Studenten får veiledning underveis av en oppnevnt veileder fra institutt for pedagogikk og livslang læring. I noen tilfeller kan det være aktuelt med biveileder.Veilederen skal:- Gi råd om formulering og avgrensning av tema og problemstilling- Gi hjelp og orientering i faglitteraturen- Drøfte og vurdere hypoteser og metoder- Drøfte resultater og tolkning av disse- Drøfte opplegg for den skriftlige utformingen av oppgaven- Påse at forskningsetiske retningslinjer overholdes
Obligatoriske aktiviteter
- Obligatorisk veiledning
Mer om vurdering
Veiledning Studenten må ha minst en veiledning før han/hun leverer. Veiledningsressursen er på inntil 35 timer, inkludert for- og etterarbeid for veileder. Studenten må møte på to samlinger a to dager, normalt arrangeres en samling i høstsemesteret og en samling i vårsemesteret Masteroppgaven kan utføres: 1. Individuelt 2. To studenter sammen med individuell bedømmelse Oppgaveform 2 kan studenter velge hvis de selv setter sammen gruppen, og faglærer for oppgaven godtar det. Ved utførelse i gruppe skal studentene på forhånd inngå skriftlig avtale om forholdet. Avtalepartene er studentene i gruppen og veileder(e). Det benyttes særskilte avtaleformular. Det skal skrives masteravtale
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Spesialpedagogikk (MPRSPED)
Forkunnskapskrav
Som krav til opptak, samt bestått metodeemner på 30 studiepoeng
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
30.0 SP
Studienivå: Videreutdanning høyere grad
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Termin nr.: 2
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: -
Sted: Trondheim
- Pedagogikk
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Administrativ enhet
Seksjon for utdanningskvalitet og læringsmiljø
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Masteroppgave med justerende muntlig eksamen
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
ORD
Masteroppgave med justerende muntlig eksamen
100/100
Innlevering
15.11.2024
INSPERA
15:00 -
Rom Bygning Antall kandidater - Vår ORD Masteroppgave med justerende muntlig eksamen 100/100 INSPERA
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"