Emne - Masteroppgave i synspedagogikk - PED6902
PED6902 - Masteroppgave i synspedagogikk
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Masteroppgave med justerende muntlig eksamen
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Masteroppgave med justerende muntlig eksamen | 100/100 |
Faglig innhold
Masteroppgaven består av en rapport fra et selvstendig forskningsarbeid som gjennomføres i siste del av masterstudiet. Rapporten skal ha et omfang på 18000-27000 ord, litteraturliste kommer i tillegg (Størrelse A4 eller B5, linjeavstand 1,15 Verdana, 10 pkt.).
For å gi en mest mulig realistisk og anvendbar læringssituasjon, skal masteroppgaven helst knyttes til reelle utfordringer i en aktuell virksomhet.
Læringsutbytte
Studenten skal vise evne til å gjennomføre et forskningsarbeid ut fra en oppsatt problemstilling, velge fruktbar teori som redskap for arbeidet, anvende egnet forskningsmetode og trekke holdbare konklusjoner.Etter å ha fullført en masteroppgave skal studenten ha opparbeidet evnen til å:- Gjennomføre et vitenskapelig prosjekt- Tenke prinsipielt og logisk- Arbeide selvstendig- Gjennomføre større prosjektarbeider innenfor gitte tidsrammerMasteroppgaven kan utføres:1. Individuelt2. I gruppe med individuell bedømmelseOppgaveform 2 kan studenter velge hvis de selv setter sammen gruppen, og faglærer for oppgaven godtar det. Ved utførelse i gruppe skal studentene på forhånd inngå skriftlig avtale om forholdet. Avtalepartene er studentene i gruppen og veileder(e). Det benyttes særskilte avtaleformular.Det skal skrives masteravtale mellom student, veileder og institutt
Læringsformer og aktiviteter
Studenten får veiledning underveis av en oppnevnt veileder fra institutt for pedagogikk og livslang læring. I noen tilfeller kan det være aktuelt med biveileder.Veilederen skal:- Gi råd om formulering og avgrensning av tema og problemstilling- Gi hjelp og orientering i faglitteraturen- Drøfte og vurdere hypoteser og metoder- Drøfte resultater og tolkning av disse- Drøfte opplegg for den skriftlige utformingen av oppgaven- Påse at forskningsetiske retningslinjer overholdes
Obligatoriske aktiviteter
- Obligatorisk veiledning
Mer om vurdering
VeiledningStudenten må ha minst én veiledning før han/hun leverer.Veiledningsressursen er på inntil 35 timer, inkludert for- og etterarbeid for veileder.Studenten må møte på to samlinger a to dager, normalt arrangeres en samling i høstsemesteret og en samling i vårsemesteretMasteroppgaven kan utføres:1. Individuelt2. To studenter sammen med individuell bedømmelseOppgaveform 2 kan studenter velge hvis de selv setter sammen gruppen, og faglærer for oppgaven godtar det. Ved utførelse i gruppe skal studentene på forhånd inngå skriftlig avtale om forholdet. Avtalepartene er studentene i gruppen og veileder(e). Det benyttes særskilte avtaleformular.Det skal skrives masteravtale mellom student, veileder og institutt
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Spesialpedagogikk (MPRSPED)
Forkunnskapskrav
Som krav til opptak, samt bestått metodeemner på 30 studiepoeng
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
30.0 SP
Studienivå: Videreutdanning høyere grad
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Termin nr.: 2
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: -
Sted: Trondheim
- Pedagogikk
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Administrativ enhet
Seksjon for utdanningskvalitet og læringsmiljø
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Masteroppgave med justerende muntlig eksamen
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
- Vår ORD Masteroppgave med justerende muntlig eksamen 100/100
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"