Emne - Spesialpedagogiske perspektiver på en skole for alle - PED2009
PED2009 - Spesialpedagogiske perspektiver på en skole for alle
Om emnet
Undervises ikke studieåret 2024/2025
Faglig innhold
I lys av spesialpedagogiske perspektiver settes studentene i stand til å analysere, forstå og håndtere komplekse samspillsforhold relatert til elevmangfold og inkludering i skolen. Studentene gis inngående innsikt i idealet om en inkluderende skole, det historiske bakteppet, føringer og lovverk. Videre legges det opp til kritisk refleksjon omkring spennet mellom inkluderingens muligheter og barrierer, individuelle hensyn og fellesskapet, normalitet og avvik. Spesialpedagogikkens (og spesialundervisningens) plass i den inkluderende skole gis særlig oppmerksomhet.
NB! Emnet er under arbeid, så endringer kan forekomme.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Videregående emner, nivå II
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Pedagogikk
- Samfunnsvitenskapelige fag
- Spesialpedagogikk
Ansvarlig enhet
Institutt for pedagogikk og livslang læring
Eksamensinfo
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"