Emne - Norsk 2 (5-10): Literacy, språk og språkdidaktikk - MGLU2515
MGLU2515 - Norsk 2 (5-10): Literacy, språk og språkdidaktikk
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Muntlig eksamen
Karakter: Bokstavkarakterer
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Muntlig eksamen | 100/100 | 30 minutter | HJELPEMIDD |
Faglig innhold
Norsk 2 bygger på norsk 1 og omfattar norskundervisning for 5.-10. trinn med vekt på ungdomstrinnet. Emnet gir historisk oversikt og meir omfattande kunnskap om sentrale språklege emne, djupare innsikt i aktuelle fagdidaktiske spørsmål og eit betre grunnlag for arbeid med læringsfremjande vurdering og tilpassa norskopplæring for alle elevar. Emnet gir òg studentane gode høve til å vidareutvikle sine eigne språkferdigheiter og sin eigen tekstkompetanse og formidlingsevne, mellom anna gjennom ulike former for respons, vurdering og utprøving. Undervisning om vitskapleg metode inngår i arbeidet med fagtekstar.
Emnet fokuserer på norsk språk (oppbygging, system og bruk), norsk som andrespråk, talemålsvariasjon, nabospråk og samisk språk. Eit sentralt arbeidsområde handlar om korleis ein kan bruke språk- og tekstkunnskap aktivt i utviklingsfremjande arbeid med lesing, skriving og munnleg kommunikasjon.
Læringsutbytte
KUNNSKAP
Studenten
- har omfattande kunnskap om språkleg variasjon og norsk som første- og andrespråk
- har kunnskap om språkhistorie, språklege endringsprosessar i eldre og nyare tid og gjeldande normering av nynorsk og bokmål
- har kunnskap om samisk språk,nasjonale minoritetsspråk og nabospråk
- har kjennskap til særtrekk ved den talespråklege praksisen til ungdom
- har brei kunnskap om utviklingsfremjande arbeid med språk og kommunikasjon i den vidare lese-, skrive og munnlegopplæringa
- har kunnskap om relevant fagdidaktisk forsking
FERDIGHEITER
Studenten
- kan bruke kunnskap om grammatikk, språk og tekst i analyse av skriftlege, munnlege og multimodale tekstar i ulike sjangrar og medium, inkludert elevtekstar
- kan gi tilpassa språkopplæring for elevar med varierande ferdigheiter i munnleg og skriftleg norsk
- kan bruke kunnskap om mangfald i språk og kultur som ein ressurs i norskfaget
- kan bruke relevante metodar og ny teknologi på måtar som fremjar samarbeid og fagleg progresjon i lese-, skrive- og munnlegopplæringa på 5. til 10. trinn
- kan vurdere ulike aspekt ved språkdidaktikk og språkleg mangfald og grunngi vurderingane
GENERELL KOMPETANSE
Studenten
- har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
- kan formidle fagstoff om språk, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
- kjenner til norskdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere fagleg og tverrfagleg utviklingsarbeid på 5.-10. trinn i samarbeid med andre
- kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk
Læringsformer og aktiviteter
Studentane vil møte varierte arbeidsformer, inklusiv forelesingar, studentaktive arbeidsformar (verkstad), gruppearbeid og studentfremlegg. Dei vil også møte både formative og summative vurderingsformer. Undervisninga vil i stor grad bli modulbasert, med konsentrert arbeid om eit gitt tema. Studiet fordrar stor eigenaktivitet av studentane. Det er ein føresetnad at studentane tileignar seg lærestoff gjennom sjølvstudium utanom den organiserte undervisningstida, gjennom arbeid i grupper og gjennom læringsplattforma. Studentane må bruke språket aktivt i skriftleg og munnleg kommunikasjon med medstudentar og faglærarar. Vidare er det forventa at dei bruker biblioteket aktivt og møter førebudde til undervisninga.
Obligatoriske aktiviteter
- Fagtekst
- Øvinger
- Obligatorisk deltakelse i undervisning og verkstedsarbeid
Mer om vurdering
Obligatoriske arbeidskrav. Desse må vere godkjende for at studenten kan gå opp til eksamen:
- Innlevering av ein fagtekst
- Innlevering av øvingar
- Obligatorisk frammøte og deltaking i undervisning og verkstadarbeid
Vurderingsordning for emnet:
- Munnleg eksamen
Hjelpemiddel i samband med munnleg eksamen: Digitalt presentasjonsverktøy og notat.
Eksamen blir vurdert med karakter (A-F).
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn (MGLU5-10) - enkelte retninger
Anbefalte forkunnskaper
Studenten bør ha gjennomført Norsk 1 (30 sp) eller tilsvarande for å kunne starte på Norsk 2. Gjennomført blir her forstått som at alle obligatoriske arbeidskrav er godkjende, med andre ord at studenten er eksamensklar.
Kursmateriell
Endeleg pensumliste blir lagd ut før studiestart.
Studiepoengreduksjon
Emnekode | Reduksjon | Fra | Til |
---|---|---|---|
MGLU2501 | 15.0 | HØST 2022 |
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
15.0 SP
Studienivå: Videregående emner, nivå II
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Lærer- og lektorutdanning
- Norsk (norrøn)
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Muntlig eksamen
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Høst
ORD
Muntlig eksamen (1)
100/100
HJELPEMIDD
09.12.2024 - 13.12.2024
-
Rom Bygning Antall kandidater - Vår UTS Muntlig eksamen 100/100 HJELPEMIDD
-
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
- 1) Kjøreplan for muntlig eksamen blir lagt ut i Blackboard.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"