Emne - Bacheloroppgave i markedsføring - AF3030
AF3030 - Bacheloroppgave i markedsføring
Om emnet
Vurderingsordning
Vurderingsordning: Bacheloroppgave
Karakter: Bestått/ Ikke bestått
Vurdering | Vekting | Varighet | Delkarakter | Hjelpemidler |
---|---|---|---|---|
Bacheloroppgave | 100/100 |
Faglig innhold
Emnet som studentene velger skal ligge innenfor fagområdet markedsføringsledelse.
Læringsutbytte
Kunnskaper:
- Bacheloroppgaven skal være et selvstendig arbeid under veiledning, og dokumentere studentenes evne til å anvende tilegnet kunnskap og fordype seg innen fagområdet markedsføring.
- Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne, gjennomføre en utredning
- Kunnskaper om modeller og teorier
- Metodiske kunnskaper og analysekunnskaper
- Kunnskaper om nytten av teori og modeller for næringslivet
Ferdigheter:
- Studentene skal gjennom arbeidet utvikle selvstendige ferdigheter i å anvende teori og modeller på en valgt problemstilling.
- Studentene skal definere en problemstilling og med utgangspunkt i denne benytte seg av empiri og relevant teori for å analysere og besvare problemstillingen.
- Studentene skal gjennom arbeidet med oppgaven oppøve metodiske og analytiske ferdigheter.
- Arbeidet med oppgaven skal gi studentene trening og erfaring i samarbeid på tvers av faglige, menneskelige og sosiale egenskaper.
- Erfaring med akademisk skriving
Generell kompetanse:
- Erfaring i å gjennomføre en utredning av lengre varighet.
- Trening og erfaring i samarbeid med andre.
- Erfaring i å anvende teori og modeller fra markedsføring for å undersøke eller teste disse i praksis.
Læringsformer og aktiviteter
- Gruppearbeid under veiledning
- Empirisk arbeid
- Presentasjon av arbeid og resultater
Mer om vurdering
Innlevering av oppgaven: Slutten av april, endelig dato vil publiseres på Blackboard.
Studenter som ikke leverer innen tidsfristen må levere i mai i påfølgende år. Dersom det oppstår særskilte årsaker som for eksempel sykdom, kan studenter søke om utsatt innleverings frist til 31. august.
Bacheloroppgaven skal skrives i grupper. Gruppestørrelse og nærmere føringer gis i BlackBoard. Søknad om å skrive alene sendes instituttet og må begrunnes med utgangspunkt i læringsmålene. Dersom man søker om, og får godkjent, å skrive oppgaven individuelt, vil man likevel forventes å produsere en like omfattende oppgave som en gruppe. Tilgjengelig tid fra veileder vil reduseres.
Spesielle vilkår
Krever opptak til studieprogram:
Økonomi og administrasjon (BØA)
Forkunnskapskrav
MET3001 eller tilsvarende må være bestått. Forutsetningen for å skrive en bacheloroppgave er at man er registrert som 3. års student på studieretningen Markedsføring ved studiet i det studieåret bacheloroppgaven skrives.
Kursmateriell
Litteratur velges i samråd med veileder, tilpasset den enkelte oppgave.
Ingen
Versjon: 1
Studiepoeng:
7.5 SP
Studienivå: Tredjeårsemner, nivå III
Termin nr.: 1
Undervises: HØST 2024
Termin nr.: 2
Undervises: VÅR 2025
Undervisningsspråk: Norsk
Sted: Trondheim
- Økonomi og administrasjon
Eksamensinfo
Vurderingsordning: Bacheloroppgave
- Termin Statuskode Vurdering Vekting Hjelpemidler Dato Tid Eksamens- system Rom *
-
Vår
ORD
Bacheloroppgave
100/100
Innlevering
24.04.2025
INSPERA
12:00 -
Rom Bygning Antall kandidater
- * Skriftlig eksamen plasseres på rom 3 dager før eksamensdato. Hvis mer enn ett rom er oppgitt, finner du ditt rom på Studentweb.
For mer info om oppmelding til og gjennomføring av eksamen, se "Innsida - Eksamen"