Etikk, samfunnsansvar og profesjonalitet i IKT-utdanning
DOI:
https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3969Abstract
Som en del av bachelorstudiet i informasjonssystemer ved HiNe/Nord Universitet har vi gitt emnet "etikk og IT profesjonalitet". Vi har med dette ønsket å bygge opp under en profesjonell og bevisst holdning til IKT-faget og den kulturen som omgir faget. Emnet har tatt opp aktuelle juridiske og samfunnsfaglige tema knyttet til digitalisering og IKT samt noe om grunnleggende etikk. Erfaringer og undersøkelser blant tidligere studenter tyder på at temaene oppleves som viktige, relevante og engasjerende. Det har en betydning at lærestoffet beskriver samfunnsforhold og diskurser som man kan kjenne seg igjen i. Undersøkelsen tyder på at det med fordel kan utvikles lærestoff tilpasset norske samfunnsforhold.
Nedladdningar
##submission.downloads##
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2021 Øyvind Hanssen
Det här verket är licensierat under en Creative Commons Erkännande 4.0 Internationell-licens.
The Nordic Journal of STEM Education licenses all content of the journal under a Creative Commons Attribution (CC-BY) licence. This means, among other things, that anyone is free to copy and distribute the content, as long as they give proper credit to the author(s) and the journal. For further information, see Creative Commons website for human readable or lawyer readable versions.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access