Nettundervisning i matematikk - hva skal til for å lykkes?

Författare

  • Peer Sverre Andersen Instiuttleder/førstelektor

DOI:

https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3945

Abstract

I mars 2020 måtte hele UH sektoren brått legge om all undervisning fra campusbasert undervisning til undervisning på digitale plattformer på grunn av utbruddet av Covid 19. De fleste lærere valgte å kjøre undervisningen som nettbasert undervisning ved hjelp av Zoom, gjerne i kombinasjon med andre digitale løsninger som f. eks bruk av læringsvideoer. For mange var dette en helt ny måte å jobbe på. Overgangen fra å stå i klasserommet til plutselig å drive nettundervisning fra PC var stor for mange. Med dagens teknologi er det fullt mulig å gjennomføre god og variert undervisning også på nettet. I artikkelen ser vi nærmere på hvordan vi kan utnytte mulighetene som ligger i Zoom og hvordan vi kan bruke ulike verktøy og programmer i kombinasjon med Zoom. Artikkelen fokuserer også på ulike grep vi som lærere kan gjøre ved gjennomføring av undervisningen for at den skal bli best mulig. Eksemplene er i hentet fra matematikkfaget, men mye av det som presenteres har også en overføringsverdi til andre fagområder.

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

##submission.downloads##

Publicerad

2021-02-24

Nummer

Sektion

MNT Konferansen - Conference submissions