Mengden av organiserte læringsaktiviteter og sammenhengen med studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet

Forfattere

  • Eirik Abrahamsen University of Stavanger
  • Jan Terje Kvaløy University of Stavanger
  • Jon Tømmerås Selvik University of Stavanger
  • Dag Husebø University of Stavanger

DOI:

https://doi.org/10.5324/njsteme.v4i2.3997

Resumé

I høgskole- og universitetsstudier er det stor forskjell på mengden av læringsaktiviteter som organiseres av institusjonene. Det er med dette utgangspunktet vi i denne studien vil undersøke hvorvidt det er sammenheng mellom mengden av organiserte læringsaktiviteter og studentenes motivasjon, egeninnsats og overordnede tilfredshet med studiet. Dataene som legges til grunn for studien er tilbakemeldinger fra over 1700 studenter ved Universitetet i Stavanger, samlet inn til Studiebarometeret i 2018. Dataene viser at det ikke er signifikant sammenheng mellom mengden av organiserte læringsaktiviteter som organiseres av institusjonene og studentenes motivasjon, egeninnsats eller studentenes overordnede tilfredshet med studiet.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

2021-09-07

Nummer

Sektion

Nordic Journal of STEM Education - Full Papers