Algebraforståelse blant studentene i brukerkurs i matematikk ved UiT

Forfattere

  • Elena Malyutina Institutt for matematikk og statistikk, Norges Arktiske Universitet
  • Øistein Søvik Institutt for matematikk og statistikk, UiT Norges arktiske universitet
  • Hilja Lisa Huru Institutt for matematikk og statistikk, UiT Norges arktiske universitet

DOI:

https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3940

Resumé

Ved Institutt for matematikk og statistikk UiT – Norges arktiske universitet ble Brukerkurset i matematikk høsten 2020 lagt om til et prosjektbasert emne og ny eksamensform med avsluttende muntlig gruppeeksamen. Et av målene for vår studie er å kartlegge ferdigheter og forståelse i algebra i begynnelsen av semesteret og hvordan studentene videre møter de algebraiske aktivitetene i prosjektene. I denne artikkelen rapporterer vi på resultater fra en pre- og en posttest blant studentene i emnet høst 2020 og drøfter algebra i de obligatoriske prosjektene.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

2021-02-24

Nummer

Sektion

MNT Konferansen - Conference submissions