Bruk av studentresponssystem i nettundervisning

Forfattere

  • Kjetil Liestøl Nielsen Universitetet i Sørøst-Norge

DOI:

https://doi.org/10.5324/njsteme.v5i1.3922

Resumé

I denne artikkelen vil jeg presentere ulike måter studentresponssystem (SRS) kan brukes for å håndtere noen av utfordringene med nettbasert undervisning, slik som kommunikasjon mellom lærer og student, og hvordan legge opp til, og følge opp, gruppearbeid og faglige samtaler på en god måte. Artikkelen vil vise praktiske tips med å gjennomføre Peer Instruction-metoden, en populær SRS-metode for å fremme faglige samtaler og kritisk tenking, samt vise hvordan man kan bruke systemet til å fange opp usikkerheter hos studenter i gruppearbeid og oppgaveløsning, og hvordan dette kan brukes til å bedre tilpasse gjennomganger av oppgaver.

Downloads

Download-data er endnu ikke tilgængelig.

Downloads

Publiceret

2021-02-24

Nummer

Sektion

MNT Konferansen - Conference submissions