Tidsreise grunnstoff
en læringsressurs for å utvikle naturfagfagdidaktisk og teknologisk pedagogisk kompetanse hos lærerstudenter
Abstract
Det er en forventning at lærerutdanningene utdanner lærere som kan gjennomføre praktisk, relevant og utforskende undervisning. Et tiltak som kan bidra til dette er å gi lærerstudenter erfaringer med og muligheter til å reflektere over bruk av digitale læringsressurser for å undervise faglig innhold. I denne artikkelen beskriver vi utvikling og testing av en digital ressurs for utforskende læring om naturvitenskapens egenart med utgangspunkt i temaet periodesystemet. En spørreundersøkelse tyder på at lærerstudenter ser nytten i å kunne bruke en slik ressurs i skolen. I denne artikkelen gir vi noen konkrete forslag til hvordan ressursen kan brukes for refleksiv undervisning i lærerutdanning.
Nedladdningar
##submission.downloads##
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2024 Unni Eikeseth, Annette Lykknes
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.