Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav?

Författare

  • Maria Skotte Wasmuth Institutt for informasjonssystemer, Universitetet i Agder

Abstract

Mange faglærere opplever multimodale arbeidskrav som vanskelige å vurdere, gjerne fordi teknologi og kreativitet spiller en stor rolle, og det er usikkerhet rundt hvordan dette skal inkluderes i vurderingsarbeidet. Hva bør man tenke på i utarbeidelsen av vurderingskriterier til kreative, digitale arbeidskrav? Artikkelen er basert på en pågående studie hvor målet med forskningen er å styrke lærerstudenters og lærerutdannedes kunnskap, erfaring og praksis ved bruk av digital teknologi til formativ vurdering. En litteraturgjennomgang av relevant forskning og et intervju med to faglærere som bruker multimodale arbeidskrav i sin undervisning danner datagrunnlaget for denne forskningsartikkelen, som skal prøve å belyse utfordringer og mulige løsninger for vurdering av multimodale arbeidskrav i høyere utdanning.

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

##submission.downloads##

Publicerad

2022-04-22