Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav?
Abstract
Mange faglærere opplever multimodale arbeidskrav som vanskelige å vurdere, gjerne fordi teknologi og kreativitet spiller en stor rolle, og det er usikkerhet rundt hvordan dette skal inkluderes i vurderingsarbeidet. Hva bør man tenke på i utarbeidelsen av vurderingskriterier til kreative, digitale arbeidskrav? Artikkelen er basert på en pågående studie hvor målet med forskningen er å styrke lærerstudenters og lærerutdannedes kunnskap, erfaring og praksis ved bruk av digital teknologi til formativ vurdering. En litteraturgjennomgang av relevant forskning og et intervju med to faglærere som bruker multimodale arbeidskrav i sin undervisning danner datagrunnlaget for denne forskningsartikkelen, som skal prøve å belyse utfordringer og mulige løsninger for vurdering av multimodale arbeidskrav i høyere utdanning.
Nedladdningar
##submission.downloads##
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Maria Skotte Wasmuth
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.