Learning the hard way – Reflections on the translation of insights from the pedagogy of martial arts to social science
Abstract
In this paper I elaborate and reflect shortly on the particularities of martial arts pedagogy, and the lessons we might bring over to teachings in social science. This idea stems from the meeting between my own experiences with practicing the martial arts of Taekwon-Do and Brazilian Jiu-Jitsu on the one hand, and my role as a university teacher on the other. The idea is developed further in an interplay between the initial idea, the literature on the pedagogies of martial arts, student perspectives, and perspectives from colleagues.
Nedladdningar
##submission.downloads##
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2020 Jostein Vik
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.