Det moderne læringsarealet og digitalisering av undervisningsaktivitet
Abstract
Går du inn i et undervisningsrom ved UiT Norges arktiske universitet eller annen læringsinstitusjon i Norge, kommer du til å møte en del teknologi, nemlig et audiovisuelt (AV) system. AV-utstyret er det som gjør at du kan vise frem en PowerPoint på en prosjektør, eller koble opp studenter som følger undervisning fra andre lokasjoner. Det er svært viktig at utstyrsoppsettet er lett å bruke, slik at teknologien raskt faller i bakgrunnen og underviserne kan drive undervisningsaktivitetene på måter som passer til fagstoffet og studentene.
UiT har prøvd ut en rekke kombinasjoner av teknologiske duppedingser i våre undervisningsrom, både maskinvare og programvare. Opptak av undervisningsaktivitet blir vanligere ved UiT og diskuteres i den første delen av artikkelen. Den andre delen fokuserer på digital håndskrift, noe som det er svært ønskelig å finne en god løsning for. Vi vil at andre lærer av erfaringene våre slik at universitets- og høgskolesektoren får gode løsninger for digitalisering av undervisningsaktivitet. Vi vil også drøfte noen ideer til videre utvikling.
Nedladdningar
##submission.downloads##
Publicerad
Nummer
Sektion
Licens
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.