Kan bruk av responsverktøyet Padlet bidra til økt studentaktivitet i forelesningen hos de desentrale studentene og de som er tilstede i forelesningssalen?

Forfattere

  • Therese Antonsen NTNU
  • Hanne Karlsaune
  • Tove wichstrøm

Sammendrag

I forbindelse med pilot pedagogisk utdanning ved NTNU ble det gjennomført prosjekt med formål om å finne ut bruk av Padlet som et supplement til verbal respons vil øke studentenes aktivitet i forelesningen.                                                            Prosjektdeltagerne var studenter fra Bachelor i sykepleie 2.studieår der en del av kullet besto av desentrale studenter.Prosjektet ble evaluert med spørreskjema til studentene og tilbakemeldinger fra lærere som var med i utprøvingen.  Resultatet fra spørreskjemaene viste at mange av studentene opplevde at det var enklere å stille spørsmål digitalt.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Nedlastinger

Publisert

2020-11-23