Learning the hard way – Reflections on the translation of insights from the pedagogy of martial arts to social science
Sammendrag
In this paper I elaborate and reflect shortly on the particularities of martial arts pedagogy, and the lessons we might bring over to teachings in social science. This idea stems from the meeting between my own experiences with practicing the martial arts of Taekwon-Do and Brazilian Jiu-Jitsu on the one hand, and my role as a university teacher on the other. The idea is developed further in an interplay between the initial idea, the literature on the pedagogies of martial arts, student perspectives, and perspectives from colleagues.
Downloads
Nedlastinger
Publisert
Utgave
Seksjon
Lisens
Opphavsrett 2020 Jostein Vik
Dette verket er lisensiert under en Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisens.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.