Forandringens vinder: Helsefagene og læringsformene der.
Abstract
Som direkte følge av digitalisering og av digitaliseringens 2. ordens konsekvenser står helsefagene og utdanning til dem overfor betydelige endringer. Deltakerne på denne rundebordskonferansen arbeider alle med systematiske forsøk på å håndtere noen av dem.
De har benyttet en felles metodikk, kalt PISA-modellen, som har vist seg å gi gode resultater de siste to årene i et krevende fag innen helseutdanningene. Men disse forsøkene viser også at det er mye som skal klaffe.
Bidragsyterne er i alfabetisk rekkefølge Lene Berge Holm, Helge Høivik, Vanja Hårsaker, Gunnvor Gipling Wåde, og Anne-Martha Utne Øygarden. Alle arbeider ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.