Årg. 12 Nr. 2 (2024): Læring om læring vol 12

					Se Årg. 12 Nr. 2 (2024): Læring om læring vol 12

I denne utgaven finner du tre omfattende bidrag til tre ulike nivå av utdanningsarbeid.

En underviser deler sine erfaringer med studenters deltakelse og motivasjon ved bruk av omvendt undervisning. Hun reflekterer også over hvorvidt merarbeidet med å lage ressurser er verdt det, når deltakelsen lav, men utbyttet til gjengjeld høyt for de som benytter seg av muligheten.

Ei prosjektgruppe som samarbeider om et emne, deler sin metodikk for involvering av både arbeidsliv og studenter for å skape mer relevans.

Lærerutdannere deler erfaring med utvikling og testing av en digital ressurs for utforskende læring. Denne gir lærerstudenter erfaringer med og muligheter til å reflektere over bruk av digitale læringsressurser for å undervise faglig innhold. Spesifikt er dette en ressurs for naturfag, men det forventes at lærere skal kunne gjennomføre praktisk, relevant og utforskende undervisning, og de deler en konkret tilnærming for dette.

Fra og med 2025 vil vi publisere ett nummer i året, og legge inn artikler fortløpende. Derfor kan vi allerede nå oppfordre deg som vurderer å publisere, til å sende inn ditt bidrag når som helst, slik at du ikke blir avhengig av å vente på en utgivelse i forbindelse med Læringsfestivalen.

Publiceret: 2024-11-13