Tidsreise grunnstoff
en læringsressurs for å utvikle naturfagfagdidaktisk og teknologisk pedagogisk kompetanse hos lærerstudenter
Abstract
There is an expectation that teacher education programs train teachers who can conduct practical, relevant, and inquiry-based teaching. One measure that can contribute to this is to provide pre-service teachers with experiences and opportunities to reflect on the use of digital learning resources. In this article, we describe the development and testing of a digital resource about the Periodic table for inquiry-based learning about the nature of science (NOS). A survey suggests that pre-service teachers see the benefit of being able to use such a resource in schools. In this article, we provide some concrete suggestions on how the resource can be used for reflective teaching in teacher education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Unni Eikeseth, Annette Lykknes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.