Logging med micro:bit, en måte å integrere programmering i naturfag.
Abstract
Practical work is an important part of science. Programming is becoming an increasingly important tool in practical work, also for people who work with natural sciences. As part of the training and to support the introduction of Fagfornyelsen in schools, Micro:bit has been distributed throughout Norway and all levels of primary school, partly also in upper secondary education. In this article, we describe a teaching plan that shows how you can use Micro:bit to collect data and create measurement series, an important part of science research and practical work.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Torunn Smevik, Arne Stormo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.