Kan bruk av responsverktøyet Padlet bidra til økt studentaktivitet i forelesningen hos de desentrale studentene og de som er tilstede i forelesningssalen?
Abstract
I forbindelse med pilot pedagogisk utdanning ved NTNU, ble det gjennomført prosjekt med formål om å finne ut bruk av Padlet som et supplement til verbal respons vil øke studentenes aktivitet i forelesningen.
Prosjektdeltagerne var studenter fra Bachelor i sykepleie der en del av kullet besto av desentrale studenter.
Prosjektet ble evaluert med spørreskjema til studentene og tilbakemeldinger fra lærere som var med i utprøvingen. Resultatet fra spørreskjemaene viste at mange av studentene opplevde at det var enklere å stille spørsmål digitalt.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Therese Antonsen, Hanne Karlsaune, Tove wichstrøm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.