Tre medstudentvurderinger og en semesteroppgave. Bruk av SharePoint for medstudentvurdering
Abstract
For et emne om effekter av klimaendringer har vi erstattet slutteksamen med flere mindre tester, en semesteroppgave og tre responstekster til medstudenters semesteroppgaver. Pensum i emnet er knyttet til fire tema og studenter skriver semesteroppgave om ett av disse tema og responstekster til de andre tre. Medstudentvurderingen var dobbel-blind: En viste ikke fra hvem, eller til hvem, en skrev/fikk medstudentrespons. Uten Turnitin, PeerReview eller annen tilleggsprogramvare var ikke Blackboard i stand til å organisere en såpass kompleks reviewprosess. I stedet implementerte vi egne løsninger for anonym multippel medstudentvurdering ved bruk av SharePoint. Her presenterer vi våre erfaringer samt resultater som viser at studenter som gjennomførte øvinger i annotert bibliografi fikk bedre karakterer enn dem som ikke gjennomførte disse øvingene.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
All innhold i Læring om læring er publisert med cc lisens
Navngivelse-IkkeKommersiell-Ingen bearbeidelser 4.0 Internasjonal (CC BY-NC-ND 4.0)
Du har lov til å Dele — kopiere, distribuere og spre verket i hvilket som helst medium eller format
På følgende vilkår:
Navngivelse — Du må oppgi korrekt kreditering
IkkeKommersiell — Du kan ikke benytte materialet til kommersielle formål.
IngenBearbeidelser — Dersom du remixer, bearbeider eller bygger på materialet, kan du ikke distribuere det endrede materialet.